تولید سالانه ۲۴ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در خراسان جنوبی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با تولید سالانه ۲۴ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک رتبه دوم در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش “پیام خاوران” احمد آریافر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع کاشی و سرامیک‌ تولید شده در استان به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تولید کاشی و سرامیک در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: خراسان جنوبی با تولید سالانه ۲۴ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک رتبه دوم در کشور را به خود اختصاص داده است.

آریافر بیان کرد: ارزش کاشی‌های صادر شده به خارج از کشور ۱۵ میلیون دلار است که معادل ۱۶ درصد کل صادرات استان به افغانستان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سهم عمده صادرات استان مربوط به صنعت کاشی و سرامیک است که اغلب آن به کشور‌های افغانستان، عراق، پاکستان، تاجیکستان و قزاقستان صادر شده است و کیفیت خوب محصول تولیدی استان و همسایگی با کشور افغانستان باعث شده تولیدکنندگان کاشی و سرامیک بازار خوبی در داخل و خارج از کشور داشته باشند.

آریافر بیان کرد: با توجه به وجود ذخایر ارزشمند مواد معدنی کائولن، فلدسفات و دولومیت در استان خراسان جنوبی که مواد اولیته تولید کاشی و سرامیک است ظرفیت مناسبی برای واحدهای تولید کاشی و سرامیک ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولید کاشی و سرامیک در استان  اشتغال دارند و قرار است یک شرکت با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی و اشتغال ۴۵۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی در حال احداث است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

بیشتر بخوانید   نکات مهم و حیاتی برای بیماران دیابتی؛ قندخون بالا دارید، بخوانید
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها