طرح فرهنگی “از طوس تا خوسف” برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری طرح فرهنگی یکساله “از طوس تا خوسف” خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، علی فرخنده امروز صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی خوسف اظهار داشت: اولویت نقشه مهندسی کشور تقویت هویت ایرانی اسلامی و انقلابی است و هدف از طراحی هفته فرهنگی تقویت این فرهنگ به‌خصوص در بین نسل نوجوان و جوان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در طرحی که برای هفته فرهنگی استان پیش‌بینی شد تمرکز در حوزه مد و لباس، موسیقی سنتی، غذاهای سنتی، بازی‌های بومی و محلی، بزرگداشت مفاخر و پرداختن به گویش محلی استان مدنظر قرار گرفته بود که از هفتم تا ۱۴ آبان‌ماه برگزار شد.

وی افزود: خوسف یکی از شهرستان‌هایی است که در حوزه مفاخر در سطح استان، بیشترین مفاخر و چهره‌های سطح ملی و بین‌المللی از جمله خاندان عبادی، دکتر غلامحسین شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت ایران و ابن حسام خوسفی به عنوان شاعر حماسه‌سرای آیینی را دارد لذا برگزاری هفته فرهنگی در خوسف بسیار حائز اهمیت است.

فرخنده با بیان اینکه پنبه مله و پارچه‌بافی یکی از ویژگی‌های خاص و منحصر به‌فرد خوسف در سطح کشور است، گفت: در هفته فرهنگی خوسف برنامه‌های مختلفی از جمله بزرگداشت مفاخر، برگزاری یادواره شهدای خاندان عبادی و جشنواره ملی مله پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مهمترین برنامه‌ای که برای خوسف طراحی می‌کنیم برگزاری طرح فرهنگی یکساله از طوس تا خوسف است، افزد: پوستر رویداد ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی، روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه امسال با حضور استاندار در محل دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید   گازرسانی به 75 روستا ، 82 واحد صنعتی و آغاز گازرسانی به 22 روستا، دستاورد شرکت گاز خراسان جنوبی در هفته دولت

وی با اشاره به اینکه ابن حسام خوسفی زاده خوسف، شاعر آیینی و نویسنده خاوران‌نامه است، بیان کرد: اختتامییه این طرح فرهنگی یکساله سال آینده در هفته فرهنگی خوسف با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها