۱۹۷ پروژه ارتباطی در خراسان جنوبی اجرا شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت مردمی ایران قوی ۱۹۷ پروژه ارتباطی با اعتباری بالغ بر ۵۶۸٫۵ میلیارد تومان در استان اجرا شده است.

به گزارش “پیام خاوران” مصطفی بهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای دولت مردمی ایران قوی تاکنون، مجموعا ۱۹۵ سایت اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده اند که مجموعا ۲۹۰ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۳۰هزار خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۷۱سایت جدیدالاحداث هستند که مجهز به تکنولوژی نسل ۳،۲ و۴ همراه می باشند و پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه را در ۱۲۵ روستا برقرار کرده اند و مابقی، یعنی ۱۲۴ مورد، ارتقاء تکنولوژی سایت های تلفن همراه موجود در روستاها بوده است که پوشش اینترنت پرسرعت همراه را برای ۱۶۵ روستا تامین کرده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: اجرای این سایت ها با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد تومان از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری اپراتورهای ایرانسل و همراه اول انجام شده است.

بهی در ادامه ارائه گزارش عملکرد این اداره کل عنوان کرد: طی مدت طی شده از ابتدای دولت سیزدهم، برای تامین پهنای باند مورد نیاز ارتباطات روستایی، ۸۱ کیلومتر فیبر نوری نیز در سطح روستاهای استان اجرا و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به تامین اعتبار ۸٫۵ میلیارد تومانی این پروژه از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با اجرای این ۸۱ کیلومتر فیبر نوری، ۸ مرکز تلفن روستایی و ۱۳ سایت تلفن همراه به شبکه امن و پایدار فیبر نوری متصل شده اند که این امر بر کیفیت ارتباطات ۲۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ خانوار تاثیر بسزایی داشته است.

بیشتر بخوانید   آغاز نهضت پروژه ملی توسعه فیبر نوری در خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها