تصفیه‌خانه آب روستای مهدی‌آباد نهبندان با ۳ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور از بهره‌برداری تصفیه‌خانه آب روستای مهدی‌آباد نهبندان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال از طریق خیرین خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” وحید سلیمی ظهر امروز در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه آب شرب روستای مهدی‌آباد شهرستان نهبندان اظهار داشت: بعد از برگزاری برنامه نذر خدمت جمعیت هلال احمر زنجان در دو روستای جزیره قشم، امروز در شهرستان نهبندان در خدمت مردم هستیم و در روستای مهدی‌آباد به همت خیرین و داوطلبین زنجان و مشارکت جمعیت خراسان جنوبی تصفیه خانه آب شرب نصب شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال از طریق خیرین به بهره‌برداری رسید.

مردم مرزنشین نهبندان پاسدار امنیت کشور هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم ولی نعمت مسئولین هستند، اظهار داشت: قرآن کریم فرموده اگر کسی جان یک نفر را نجات دهد گویی جان همه انسان‌ها را نجات داده است.

حجت الاسلام جواد نصیری افزود: وقتی نیازهای اولیه انسان برآورده شود، گویی جان انسان نجات یافته است. وقتی بدن انسان سالم باشد روح و فکر او نیز سالم خواهد بود.

وی ادامه داد: مردم مرزنشین نهبندان پاسدار امنیت کشور هستند و ما وظیفه داریم خدمت‌رسان این مردم باشیم.

مردم نهبندان با سخت کوشی، قانع بودن و بی ادعا بودن پای این نظام ایستاده‌اند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان نیز در این مراسم گفت: خیرین در کنار مردم این روستا خواهند بود و وظیفه بشردوستانه خود را انجام خواهند داد. خدمات بشردوستانه در حد شعار نیست و بلکه هلال احمر آن را در عمل ثابت کرده است.

حکمت الله هاشمی ادامه داد: نصب این تسویه خانه نمونه کوچکی از اقدامات هلال احمر در روستای دارای تنش آبی بود.

بیشتر بخوانید   شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در روزهای کرونایی اعلام شد

وی نسبت به برطرف شدن سایر مشکلات روستا قول مساعد داد و گفت: با کمک خیرین سعی می‌کنیم برخی از مشکلات این روستا را برطرف کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان تصریح کرد: استقرار پزشک متخصص در روستا بسیار کار دشواری است اما پزشکان طرح نذر خدمت بدون منت در روستاها مستقر و خدمات ارائه می‌دهند.

هاشمی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مردم مرزنشین، بیان کرد: شما دین خود را با سخت کوشی، قانع بودن و بی ادعا بودن پای این نظام ایستادید و مانیز با وظیفه بشردوستی خود در کنار شما خواهیم بود.

وی گفت: از استان زنجان استان شور و شعور حسینی برای خدمت بی منت به این نقطه و مردم نجیب نهبندان آمدیم. داوطلبین استان زنجان با ارائه خدمات ویزیت رایگان، بسته معیشتی و تسویه آب در خدمت مردم مرزدار نهبندان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: ۱۰ پزشک متخصص طی سه روز در قالب طرح نذر خدمت در این شهرستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

در ۳۸ روستای نهبندان مشکل آب داریم

امام جمعه نهبندان نیز در این مراسم اظهار داشت: شهرستان نهبندان خاکریز استان خراسان جنوبی از منطقه سیستان است و مردمانی متدین و ولایتمداری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نجمی‌پور اظهارداشت: هلال احمر یکی از مصادیق بارز در امر به معروف است چراکه تلاش شبانه‌روزی بی منت و صادقانه دارد. در دل هلال احمر ایثار و از خودگذشتگی آشکار است.

وی بیان کرد: زیبایی‌های کار انسان وقتی ماندگار می‌شود که برای خدا باشد. مصداق اخلاص در عمل در مجموعه هلال احمر است.

امام جمعه نهبندان با اشاره به اجرای طرح‌های نذر خدمت و نذر آب، گفت: یکی از مشکلات حیاتی در شرق کشور مسئله آب است. در ۳۸ روستای نهبندان مشکل آب داریم.

بیشتر بخوانید   اجرای طرح هادی در 55 روستای شهرستان نهبندان +عکس

نجمی‌پور تاکید کرد: هلال احمر در مجموعه کشور و در خراسان جنوبی و نهبندان به آبرسانی به روستاها توجه بیشتر کند. دست به دست هم دهیم تا این اقتخار نصیب هلال احمر بشود و روستایی بدون آب در استان نماند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها