اشتغال مکمل برای بهبود معیشت عشایر ایجاد شود

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: با توجه به ادامه داشتن خشکسالی باید به دنبال بهبود معیشت عشایر با ایجاد اشتغال‌های مکمل بود تا از فشار زیاد مالی به آنها جلوگیری شود.

به گزارش “پیام خاوران” مهدی میزبان صبح امروز با حضور در جلسه شورای هماهنگی در اداره امور عشایر خراسان جنوبی اظهار داشت: کسب رتبه نخست در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد در بین ادارات امور عشایر کشور حاصل تلاش، پیگیری و همدلی کارکنان این اداره کل در خدمات رسانی به عشایر است.

وی بیان کرد: مدیریت جهادی و خدمت رسانی ارزنده نظام به عشایر در این دو دهه که استان درگیر خشکسالی است به ویژه در بحث تأمین آب، نهاده و امور زیربنایی کمک شایانی به معیشت عشایر کرده است.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران افزود: با توجه به تغییر اقلیم و ادامه داشتن خشکسالی و گرمایش آب و هوایی باید به دنبال بهبود معیشت عشایر با ایجاد اشتغال‌های مکمل بود تا از فشار زیاد مالی به آنها جلوگیری شود علی‌الخصوص عشایری که تعداد دام اندکی دارند که طبعأ آسیب پذیری بیشتری خواهند داشت.

میزبان، گفت: اجرای پروژه‌های بزرگ برای تأمین آب شرب پایدار عشایر موجب ماندگاری آنها شده و جلوی مهاجرت را می‌گیرد.

وی بر تبلیغ توانمندی‌های عشایر در حوزه میزهای خدمت چهارگانه مانند صنایع دستی تاکید کرده و گفت: از تبصره ۱۸ به عشایر متقاضی اعتبار داده شود تا هنرهایی مثل سوزن دوزی، گلیم بافی حفظ و زنده نگه داشته شوند.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران بر آموزش و تسهیل گری متناسب با مزیت‌های عرفی هر منطقه و تنوع بخشی پروژه‌یابی به ویژه در حوزه تأمین آب تأکید کرد و آشنایی با طرح‌های مرتع داری با همکاری منابع طبیعی را بسیار مناسب و تاثیرگذار دانست.

بیشتر بخوانید   هزاران فایده از خارشتر خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها