۴۰۰ خدمت به بیماران قلبی عروقی خراسان جنوبی ارائه شد

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مدت ۳ سال فعالیت مرکز بازتوانی قلب، نزدیک به ۴۰۰ خدمت به بیماران قلبی عروقی ارائه که موجب بهبود سلامت بیماران شده است.

به گزارش “پیام خاوران“طوبی کاظمی در جریان بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از مرکز تحقیقات بیماری‌های قلب و عروق ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی مرکز از ابتدا تاکنون، به اهم فعالیت‌های اخیر مرکز از قبیل آموزش‌های تخصصی و عمومی در راستای عدالت آموزشی برای تمام اقشار جامعه اشاره  کرد.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم مرکز تحقیقات را همکاری بین دانشگاهی از قبیل ایجاد و توسعه فرصت‌های مطالعاتی دانسته و تاکید کرد: مرکز تحقیقات قلب تاکنون چندین دوره فرصت مطالعاتی جهت اعضای هیات علمی سایر دانشگاه‌ها برگزار کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف مرکز، توسعه همکاری‌های چند مرکزی و بین رشته‌ای و جذب گرنت از خارج دانشگاه است که در این راستا در سال ۱۴۰۲ موفق به تصویب طرح تحقیقاتی مرتبط با رجیستری بازتوانی بیماران قلبی با بنیاد ملی نخبگان شده است.

کاظمی در ادامه به مرکز بازتوانی قلب که در سال ۱۳۹۸ با حمایت خیّران پژوهشی تجهیز و با حضور قائم مقام وزارت به صورت رسمی افتتاح شد اشاره کرد و افزود: طی ۳ سال فعالیت مرکز بازتوانی قلب، نزدیک به ۴۰۰ مورد خدمت به بیماران قلبی عروقی ارائه که موجب بهبود سلامت و امید به زندگی بیشتر بیماران شده است.

وی همچنین به طراحی نرم افزار ثبت داده‌های بیماران بازتوانی اشاره کرد که می‌تواند یک پایگاه داده قوی برای انجام پژوهش‌های بعدی باشد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: حضور اعضای هیئت علمی پژوهشی در مرکز تحقیقات و همکاری بسیار خوب گروه قلب بیمارستان رازی فرصتی مناسب است برای انجام پروژه‌های بین رشته‌ای که یکی از اولویت‌های پژوهشی مرکز است.

بیشتر بخوانید   میزبانی تالاب کجی از نخستین دسته پرندگان مهاجر

عضو هیئت موسس مرکز تحقیقات بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز ضمن تبریک کسب رتبه سوم از بین ۲۰۹ مرکز تحقیقات بالینی با سابقه کمتر از ۱۰ سال در سطح کشور، از زحمات و پیگیری‌های ریاست مرکز قدردانی کرد.

اصغر زربان  تصریح کرد: مرکز بیماری‌های قلب و عروق جز معدود مراکز تحقیقاتی است که تقریبا در تمام حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، همکاری‌های ملی و بین‌المللی و همچنین آموزش‌های اجتماعی مشارکت فعال دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در جریان این بازدید ضمن تقدیر از رئیس، اعضای هیئت مؤسس و پرسنل مرکز، در جریان اهم فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.

سیدمحمد موسوی میرزائی با اشاره به اهمیت پژوهش در تصمیم گیری‌های آموزشی و درمانی و ضمن تشکر از همه کسانی که در جهت تعالی دانشگاه قدم بر می‌‌دارند افزود: مرکز تحقیقات بیماری‌های قلب و عروق این قدم‌ها را محکمتر، سریعتر و بجا برداشته و کار تیمی خوب، برنامه‌ریزی، جهت صحیح و اقدام درست این مرکز باعث کسب این رتبه حائز اهمیت شده است.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده مجوز ۱۰۰۰ مورد تسهیلات قرض الحسنه ۴ درصد به بیماران خاص و صعب العلاج در استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه، این تسهیلات برای ۴ استان در کشور و تا سقف ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است افزود: فرایند ارجاع بیماران برای تشکیل پرونده از آبان ماه شروع شده و بر اساس توافقات صورت گرفته با بانک عامل تا پایان سال جاری مشمولین جهت تشکیل پرونده به صورت ماهیانه معرفی شدند.

بیشتر بخوانید   565 میلیون دلار کالا از استان خراسان جنوبی صادر شد

موسوی میرزائی با بیان اینکه این تسهیلات مطابق شیوه نامه ابلاغی شامل بیماری های خاص، صعب العلاج و سرطانی است، خاطرنشان کرد: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، همودیالیز و دیالیز صفاقی، اوتیسم، MS، سرطان، CF – MPS – SMA –EB، پیوند، مشمولین این تسهیلات هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین در همایش تجلیل از ۲۴۰ پرستار بیمارستانی، استانی، کشوری و بازنشسته استان اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۸ هزار و ۵۰۰ پرنسل داریم که از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ پرستار در ۱۴ بیمارستان استان مشغول هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانیم تلاش بیشتری داشته باشیم تا مطالبات پرستاران را به موقع پرداخت کنیم گفت: مشکلات موجود مربوط به ساختار دانشگاه نبوده بلکه در کلان کشور بوده است.

موسوی تصریح کرد: ۷۰ پزشک متخصص از همه گروه‌ها از حدود ۲ هفته در استان حضور یافته و تقسیم بندی آنها انجام شده است لذا در همه شهرستان‌ها پزشک متخصص مستقر داریم که امید است با این آمار از کادر درمان بتوانیم خدماتی در شأن مردم استان ارایه دهیم. ۲۸۰ پرستار جدید هم در آزمون اخیر پذیرفته شدند که به قشر بهداشت و درمان استان اضافه خواهند شدند.

انتهای پیام/۱۰۰

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها