سهمیه خراسان جنوبی از تسهیلات نهضت ملی مسکن در کشور مشخص شود

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: مشخص شدن سهم استان از تسهیلات نهضت ملی مسکن راهکاری برای کاهش صف انتظار دریافت این تسهیلات است.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدعلی زرنگ دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون ۴۰ هزار متقاضی برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و ۲۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت این تسهیلات اعتبار لازم داریم؛ این کار سخت است، اما تمام تلاشمان بر این است که این سیاست که تکلیف قانونی ما است به انجام برسد.

وی افزود: برای پرداخت این تسهیلات منابع استانی تعریف نشده و همه به صورت کشوری است که این خود باعث نقد ما به این موضوع شده، زیرا ما استان کم برخوردار هستیم و توان رقابت با پیمانکار‌ها و بانک‌هایی که در استان‌های برخوردار هستند را برای جذب به موقع منابع نداریم.

زرنگ بیان کرد: این موضوع از ادارات فاصله دارد؛ بنابراین پیشنهاد دادیم که استان‌ها را در سه دسته کم برخوردار، برخوردار و نیمه برخوردار تقسیم کنند و از سهمیه استان‌های کم برخوردار با توجه به ضریب محرومیت آن استان مشخص کنند تا بانک‌ها خیالشان راحت باشد از اینکه سهمیه آن‌ها مشخص است و با توجه به امکانات و زیرساخت‌هایشان اگر نتوانستند سهمیه را جذب کنند، به استان دیگری واگذار نشود و بتوانند از آن استفاده کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی ادامه داد: منابع استانی ربطی به منابع کشوری ندارد و از آغاز طرح تاکنون از میان ۴۰ هزار متقاضی دریافت تسهیلات، ۱۰ هزار و ۲۹۰ فقره انعقاد تسهیلات صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: بانک تخصصی پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن بانک مسکن است و می‌بایست برای سایر بانک‌هایی که به تازگی در این جریان قرار گرفته‌اند الزاماتی فراهم شود تا در جذب تسهیلات بهترین عملکرد را داشته باشند.

بیشتر بخوانید   جایگاه خراسان جنوبی در سند پروژه همکاری ایران و ایتالیا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها