۱۸ هزارمیلیاردتومان در راه آهن خراسان جنوبی سرمایه گذاری می شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای اجرای راه آهن در فاز نخست ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفتی سرمایه گذاری می شود که مقام معظم رهبری کل مسیر را پذیرفت که اتفاق بزرگی در کشور است.

به گزارش “ پیام خاوران “؛جواد قناعت امروزدرجمع مردم بخش میاندشت، شهرستان درمیان با تبریک هفته بسیج اظهار داشت:دولت سیزدهم توجه ویژه و خاص به مناطق کمتر برخوردار داشته اما استان عقب ماندگی تاریخی در حوزه زیر ساخت های جاده، آب، بهداشت دارد.

وی با اشاره به خط انتقال آب از دریای عمان،گفت: قبل از دولت سیزدهم این مصوبه تنها برای سیستان و بلوچستان بود که در این دولت این مهم برای استان ما هم مصوب شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افت فشار گاز در زمستان سال گذشته، گفت: گاز مصرفی همه استان های کشور از چند طریق تأمین می شود اما گاز مورد نیاز ما تنها از خراسان رضوی تأمین می شد لذا پروژه انتقال گاز در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: خط انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به نهبندان در  دو فاز با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان در دستور کار است که تا هفته دولت ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد و به گاز سراسری وصل می شویم.

قناعت از گاز رسانی به پنج روستای بخش میاندشت، گاز رسانی به چهار واحد صنعتی تولیدی و ناحیه صنعتی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، روکش حفاظتی ۱۴٫۵ کیلومتر و احداث دو و نیم کیلومتر آسفالت روستایی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان، آغاز احداث خانه بهداشت با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تهیه طرح هادی ۲۶ روستا و اجرای طرح هادی در ۱۷ روستای این بخش خبر داد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستای بخش میاندشت آسفالت شدند و ۴۴۲ قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است.

بیشتر بخوانید   طرح توسعه بخش درح سبب محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار می شود

قناعت از مرمت ۱۳ رشته قنات و احداث ۴ قطعه زمین چمن مصنوعی خبر داد و گفت:  چهار پروژه زمین چمن دیگر هم در دست اقدام است.

وی از احداث ۶ کلاس درس و مدرسه روستای دره چرم بخش میاندشت گفت و خاطرنشان کرد: احداث ۶ سازه آبخیز داری، اجرای دو سایت ایرانسل، آبرسانی به دو روستا و اصلاح ۲۴ کیلومتر شبکه آبرسانی در دستور کار است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:  دردو سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم در بخش میاندشت هزینه شده و امروز هم این بخش اعتباراتی خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها