فروش ۳٫۵ میلیارد تومانی در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از افزایش ۱۶ درصدی فروش در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان نسبت به دوره قبل خبر داد و گفت: فروش محصولات در این نمایشگاه ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان بوده است.

به گزارش “پیام خاوران“، هادی شاه‌وردی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروش محصولات در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان خراسان جنوبی نسبت به پنجمین دوره آن ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در این نمایشگاه که به مدت ۵ روز در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند برگزار شد، هنرمندان و صنعتگران ۲۶ استان کشور در ۲۱۴ غرفه محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان ۳۰۰ نفر در ۷۰ رشته صنایع دستی، حضور یافتند و فروش محصولات در این نمایشگاه ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان بود که بیشترین فروش در بخش تراش سنگ‌های قیمتی، سفال، سرامیک و صنایع فلزی بوده است.

شاه‌وردی بیان کرد: ۱۲ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع دستی خراسان جنوبی شناسنامه دار هستند که برای نخستین بار در ششمین نمایشگاه صنایع دستی استان غرفه ویژه مشاوره رایگان بازاریابی نیز ایجاد شد و برای حمایت‌ از صنعتگران نیز تسهیلاتی با نرخ‌های متفاوت ارائه شد.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال بیش از ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنایع دستی از محل بند الف تبصره ۱۸ با نرخ ۱۲ درصد و تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   بودجه‌ برای جاده ماهیرود به فراه افغانستان تامین شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها