دستگاه‌های اجرایی برتر در خراسان جنوبی تجلیل شدند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: در راستای تکریم خدمت صادقانه و موثر و نیز شناسایی و تقدیر از دستگاه‌های برتر در عرصه خدمتگزاری به مردم و نهادینه کردن فرهنگ ارتقاء و بهبود عملکرد، از دستگاه‌های اجرایی برتر در استان تجلیل شد.

به گزارش “پیام خاوران” حمید جهانشاهی صبح امروز در حاشیه بازدید و دیدار با سازمان‌های اجرایی برتر استان اظهار داشت: چارچوب شاخص‌های عمومی ارزیابی دستگاه‌های اجرایی بر مبنای سه معیار “رضایتمندی مردم”، “بهره وری و تعالی” و “عدالت ” است که بر اساس این سه محور، ۸ معیار از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظّم رهبری و سند تحول دولت مردمی استخراج و مبنای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی  گفت: شاخص‌های اختصاصی دستگاه‌ها متناسب با وظایف و ماموریت‌های اصلی دستگاه و قانون برنامه توسعه با مشارکت سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور تدوین و به صورت دو ساله ابلاغ شده است.

جهانشاهی تصریح کرد: در این فرایند ۳۴ کارشناس به عنوان ارزیاب در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دستگاه‌های همکار از جمله: استانداری، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، اداره کل بهزیستی، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اقامه نماز، مرکز مدیریت راهبردی افتا حضور و به ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستگاه‌ها پرداختند.

وی متذکر شد؛ پیش از انجام فرایند ارزیابی نهایی در ستاد مرکزی استان، خود ارزیابی توسط دستگاه‌های مربوطه انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره تبصره (۲) بند ج بخشنامه جشنواره شهیدرجایی افزود: شاخص‌های مبتنی بر مقتضیات توسعه‌ای استان در طی سال‌های اخیر برای اولین بار تدوین و همچنین شاخص‌های اختصاصی شهرداری‌ها نیز با همکاری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و پس از نظرخواهی از اعضای کارگروه مدیریت عملکرد، بهره‌وری و تحول اداری؛ در شورای راهبری توسعه مدیریت خراسان جنوبی تصویب شد.

بیشتر بخوانید   بیش از 28 تن انواع مواد مخدر در نهبندان کشف و ضبط شد

جهانشاهی افزود: در ارزیابی عملکرد استان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۴ دستگاه اجرایی و۳۱ شهرداری مشارکت داشتند که بر اساس بخشنامه جشنواره شهید رجایی به شماره ۱۸۹۶۸ مورخ یکم خرداد ۱۴۰۲ سازمان اداری و استخدامی کشور از دستگاه‌های اجرایی برتر و سه شهرداری منتخب بر پایه شاخص‌های مربوطه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ ۲۵۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها