توسعه صنعت و معدن، با تولید لاستیک ماشین آلات معدنی و سنگین/ تمام خطوط تولید در کویرتایر بومی‌سازی شده است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بومی سازی انجام شده در شرکت کویرتایر سبب کاهش هزینه‌های تولید شده بحث تولید لاستیک ماشین آلات معدنی و سنگین، می‌تواند توسعه صنعتی و معدنی استان و کشور را تسریع و تسهیل ببخشد.

احمد آریافر در گفتگو با “پیام خاوران” اظهار داشت: عظمت و جایگاه شرکت کویرتایر در شرق کشور و استان زبانزد است.

وی با بیان اینکه شرکت کویرتایر در بحث اقتصاد استان و اشتغال آن دارای جایگاه ویژه است افزود: روند شکل گیری کارخانه کویرتایر نیز بسیار حیرت انگیز و نشان از نقش بسیار خوب روحانیت در توسعه استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ضمن تقدیر و تشکر از برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بحث توسعه شرکت کویرتایر بیان کرد: خوشبختانه در این مجموعه همیشه طرح‌های توسعه ای در حال انجام بوده که نقطه قوتی برای این شرکت و استان است.

آریافر به بحث لاستیک اشاره و تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که لاستیک به عنوان یک محصول استراتژیک در بحث حمل و نقل، اقتصاد و رونق اقتصادی و توسعه دارد و اینکه ۲۵ درصد لاستیک کشور توسط این شرکت در شرق کشور تأمین می‌شود نشان از جایگاه و اهمیت این کارخانه است.

وی با بیان اینکه این کارخانه سهم بالایی در بحث اشتغال استان دارد خاطرنشان کرد: اشتغال حدود ۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اکثر نیروهای این مجموعه بومی هستند یادآور شد: امید است با افزایش طرح‌ها و برنامه‌های این مجموعه در آینده شاهد ایجاد اشتغال بیشتری در این کارخانه باشیم.

آریافر با بیان اینکه یکی دیگر از نقاط قوت این کارخانه کاهش وابستگی به خارج است اظهار داشت: تلاش شده با بومی سازی تکنولوژی که در داخل اتفاق افتاده است وابستگی به خارج کم و توصیه مقام معظم رهبری در زمینه توسعه صنعتی عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید   مخابرات منطقه خراسان جنوبی در رزمایش خدمت مومنانه در ایام ماه مبارک رمضان مشارکت نمود

وی با بیان اینکه تمام خطوط تولید این کارخانه بومی‌سازی شده است افزود: وابستگی به خارج تولید ما را مشکل‌دار می‌کند، بنابراین بومی سازی انجام شده سبب کاهش هزینه‌های تولید شده که این امر در مدیریت اقتصادی و تولید یک امر اساسی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه با کاهش هزینه‌های تولید شاهد افزایش سودآوری و فعالیت اقتصادی افزایش می‌باید گفت: کارخانه کویرتایر یک نمونه بارز از این تفکر و اندیشه است که با مدیریت هزینه‌ها سودآوری را افزایش داده است.

آریافر با بیان اینکه شرکت کویرتایر حامی مردم و بازار است بیان کرد: این شرکت با تزریق لاستیک‌های با قیمت مناسب، مرغوب و کارشناسی شده در بازار به مردم خدمت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر این شرکت به فکر سهامداران و پرسنل خود نیز بوده و با مدیریت هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های تولید میزان سودآوری کارخانه را افزایش داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به طرح‌های توسعه‌ ای این کارخانه اشاره و افزود: بحث تولید لاستیک ماشین آلات معدنی و سنگین بسیار حائز اهمیت است و در کشور تاکنون نداشته‌ایم، زیرا هزینه واردات آن بسیار بالا است و می‌تواند توسعه صنعتی و معدنی استان و کشور را تسریع و تسهیل ببخشد.

آریافر اظهار داشت: امید است با راه‌اندازی این خط تولید در استان، شاهد سرعت بیشتر توسعه اقتصادی استان در بحث معادن باشیم.

وی به وظایف حاکمیت اشاره و خاطرنشان کرد: به عنوان حاکمیت باید در بحث تامین مواد اولیه، بازار فروش و تامین ماشین آلات اینگونه شرکت‌ها را حمایت کنیم و امید است این استان با توسعه صنایعی نظیر کویرتایر در آینده بدرخشد.

بیشتر بخوانید   سرپرست جدید حراست حج و زیارت خراسان جنوبی معرفی شد+ عکس

انتهای پیام/۱۰۵

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها