پالایشگاه هیدروکربن ‌بیرجند در آتش سوخت+ فیلم

در پی آتش‌سوزی در یکی از مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن‌ بیرجند در ساعت ۸:۴۵ صبح امروز، بلافاصله تیم‌های آتش‌نشان از فرودگاه، شرکت نفت و تیم‌های هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شدند.

به گزارش “پیام خاوران” فرماندار بیرجند در نخستین دقایق حادثه حریق مخزن هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در محل حضور یافت و به توصیه‌های لازم درباره کنترل و مدیریت آتش‌سوزی در این پالایشگاه پرداخت.

علی فاضلی‌فرد افزود: ابتدا آتش‌سوزی از یک مخزن شروع شد که تا مرز مهار پیش رفت اما به واسطه همجواری مخازن میعانات گازی با هم، آتش سرایت کرده و به خاطر گسترده بودن حجم آتش با تجهیزات موجود مهار آن زمان‌بر شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پنچ گروه آتش‌نشانی از شهرداری بیرجند، خودروهای اطفای حریق شرکت نفت و فرودگاه نیز در محل حادثه مستقر‌ند که کار سردسازی مخازن همجوار را انجام می‌دهند تا آتش بیش از این سرایت نکند.

فرماندار بیرجند گفت: نیروی انسانی از محل به طور کامل خارج شده‌اند و تلاش می‌کنیم با کمک ظرفیت‌های موجود در شهرستان آتش مهار شود.

وی با تاکید بر اینکه هنوز علت حادثه هنوز مشخص نیست گفت: نوع ماده نفتی مخازن به شکلی است که بعد از اشتعال، خاموش کردن آن سخت بوده و کارگران حاضر در محل حادثه عنوان کرده اند که به طور ناگهانی مخزن آتش گرفته است.

گسترش آتش‌سوزی به سایر مخازن پالایشگاه

در ساعت اولیه این آتش‌سوزی ‌یکی از مخازن میعانات آتش گرفته بود که ‌آتش‌نشانان ‌در حال مهار ‌و جلوگیری از انتقال آتش به سایر مخازن بودند، اما به علت ‌حجم بالای آتش و گسترش آتش به سایر مخازن، ساعتی پیش چند مخزن همزمان با هم منفجر شدند.

نشست مدیریت بحران آتش‌سوزی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

بیشتر بخوانید   خدمت به اهل بیت ذخیره برای آخرت است

هم‌اکنون نشست مدیریت بحران حادثه آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در حال برگزاری است.

این نشست بعد از بازدیدهای میدانی و جلسات تصمیم گیری مکرری که در صحنه حادثه برگزار شده، به منظور تدبیر راهکارهای لازم در راستای اطفاء حریق برگزار شده است.

تأکید بر حفظ جان افراد و ممانعت از انجام هر اقدامی که سلامت افراد را به خطر بیندازد، الزام کلیه دستگاه ها به اینکه تمامی امکانات در اختیار خود را به میدان بیاورند، مدیریت شرایط برای جلوگیری از ادامه آتش سوزی ها و… از مباحثی است که در این جلسه عنوان شد.

شایان ذکر است‌؛ حدود ساعت هشت و ۴۵ دقیقه امروز اعلام  یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند دچار آتش سوزی شده که بلافاصله بعد از وقوع حادثه، عوامل امدادی برای اطفای حریق وارد عمل شدند.

به جهت مدیریت شرایط، این حادثه تاکنون خسارت جانی نداشته و فقط یک نفر به صورت سرپایی توسط اورژانس مداوا شده است.با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی استاندار، درخواست هواپیما و بالگرد امدادی جهت اطفای حریق به تهران  و خراسان‌ رضوی داده شده است.

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی نیز درباره جزئیات این آتش‌سوزی گفت: ‌این حادثه ساعت ۸:۴۵ صبح امروز به وقوع پیوست که تیم‌های آتش‌نشان از فرودگاه، شرکت نفت و تیم‌های هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: ‌اطفای حریق تا ایمن‌سازی کامل مخازن ادامه دارد و هم‌اکنون تیم‌ها در تلاشند که سایر مخازن میعانات را خنک نگه دارند تا آتش‌سوزی گسترده نشود و تاکنون این حادثه خسارت جانی نداشته است و اوضاع تحت کنترل است.

بیشتر بخوانید   لزوم تجمیع یگان های امدادی در استان خراسان جنوبی

آخوندی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مخازن حاوی میعانات گازی بوده، عملیات اطفای حریق و سرد کردن در یک مخزن که دچار آتش سوزی شده و مخزن مجاور در حال انجام است. این حادثه تاکنون خسارت جانی نداشته و فقط یک نفر به صورت سرپایی توسط اورژانس مداوا شد. علت آتش سوزی در دست بررسی است و اطفای حریق تا مهار کامل آتش ادامه دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۲
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها