لزوم تجمیع یگان های امدادی در استان خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به پهناور بودن استان و پراکندگی جاده های مواصلاتی، لزوم تجمیع یگان های امدادی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد فرهادی در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان، ضمن عرض تسلیت درگذشت خبرنگار فارس و خاورستان در حادثه اخیر محور قاین- بیرجند، خاطرنشان کرد: پلیس باید تصادفات چند روز گذشته استان را به طور دقیق آسیب شناسی کند تا در خصوص تعیین نقاط حادثه خیز، اصلاحیه های مورد نظر صورت گیرد.

وی به گزارش پلیس در خصوص کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی دو شهرستان نهبندان و قاینات اشاره و تصریح کرد: با افزایش مسیرهای دوبانده در استان، بالطبع آمار تصادفات و تلفات جاده ای کاهش می یابد، با این وجود مردم باید در بزرگراه ها نیز قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

به گفته وی؛ این مهم در کنار اقدامات فنی، نیازمند کار فرهنگی گسترده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت هم افزایی مثبت بین دستگاه های فرهنگی، گفت: صدا و سیما، آموزش و پرورش، دفتر فنی و دفتر شهری استانداری و… باید در کنار هم نسبت به فرهنگ سازی در افراد جامعه از دوران کودکی اقدام کنند تا شاهد کاهش خسارات و تصادفات جاده ای باشیم.

فرهادی اصلاح نقاط حادثه خیز را از اولویت های استان عنوان کرد و و تأکید نمود: آشکار سازی نقاط حادثه خیز باعث کاهش حوادث می شود.

وی با اشاره به لزوم تجمیع یگان های امدادی و تأمین زیرساخت های آن ، خاطرنشان کرد: طی ده روز آینده، موضوع جانمایی احداث یگان ها به ویژه در مسیر کویری طبس و… انجام شود تا پلیس، اورژانس، هلال احمر و… در کنار هم بتوانند به خدمت رسانی به مردم بپردازند.

بیشتر بخوانید   کاروان زیر سایه خورشید وارد خراسان جنوبی شد

به گفته وی؛ تلاش می شود از امسال این مهم در اعتبارات استان لحاظ سود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی به تفاوت تردد ماشین ها در داخل و خارج شهر اشاره کرد و گفت: پلیس باید با ماشین هایی که شاخص های فنی تردد جاده ای را رعایت نمی کنند برخورد کند.

فرهادی ادامه داد: ماشین هایی که اقدام به حمل مسافر بین شهری می کنند، باید مجهز به سامانه “سپهتن “بوده و از تابعیت شرکت تعاونی برخوردار باشند.

وی در زمینه ارائه راهکار های جلوگیری از ورود احشام به جاده نیز به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مأموریت داد، با حضور جهاد کشاورزی ،اداره کل امور عشایری و پلیس راه جلسه ای با این موضوع تشکیل دهد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها