فرماندار بیرجند : فوم سنگین برای مهار آتش ارسال نشد

فرماندار بیرجند با اشاره به درخواست امداد هوایی گفت: درخواست امداد هوایی داده شده تا بتوانیم از بالا آتش را مهار کنیم و انتظار ما این بود فوم سنگین برای ما ارسال شود تا بتوانیم آتش را مهار کنیم اما متاسفانه تاکنون این اتفاق صورت نگرفته است.

به گزارش ” پیام خاوران “، علی فاضلی فرد شامگاه یکشنبه در خصوص وضعیت آتش سوزی در کارخانه تولید هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اظهار داشت: متاسفانه حریقی که در مجموعه پالایشگاه کوچک مقیاس منطقه ویژه اقتصادی از ساعات اولیه صبح آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

وی افزود: از همان ساعات اولیه آتش سوزی تیم های امدادی و ماشین های آتشنشانی که ظرفیت مرکز استان بودند، بسیج شده و به منطقه اعزام و فعالیت خود را آغاز کردند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه با تلاش های انجام شده حدود ۸۰ درصد پیشرفت را شاهد بودیم و نزدیک به مهار آتش بودیم بیان کرد: اما به دلیل ماهیت نوع سوخت و اینکه باید حتما شارژی برای خودروهای آتش نشانی انجام می شد متاسفانه عملیات از کنترل ما خارج و آتش به سایر قسمت ها سرایت کرد.

فاضلی فرد تصریح کرد: تاکنون تمامی مخازن این پالایشگاه دچار حریق شده و به غیر از ۴ مخزنی که با مخازن دیگر فاصله دارد، تعداد عمده ای از مخازن نیز منفجر شدند.

وی با بیان اینکه تلاش می شود آتش به آن چهار مخزن سرایت نکند خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه حریق شخص استاندار و مقام عالی وزارت از تهران پیگیر موضوع هستند.

فرماندار بیرجند با اشاره به درخواست امداد هوایی یادآور شد: درخواست امداد هوایی داده شده تا بتوانیم از بالا آتش را مهار کنیم و انتظار ما این بود فوم سنگین برای ما ارسال شود تا بتوانیم آتش را مهار کنیم اما متاسفانه تاکنون این اتفاق صورت نگرفته است.

فاضلی فرد اظهار داشت: در حال حاضر نیز به دلیل تاریکی هوا و دود غلیظی که در هوا معلق است امکان عملیات هوایی میسر نیست.

بیشتر بخوانید   دانشگاه‌های دولتی در برگزاری مناظره انتخاباتی ممنوعیت دارند

وی افزود: اما تیم های آتش نشانی زمینی با ظرفیت کامل در محل مستقر هستند و تانکر های پشتیبان نیز آماده هستند که به محض بررسی محل حادثه و امکان ورود تیم های آتش نشانی وارد عمل شوند.

فرماندار بیرجند گفت: شهروندان بدانند، بر اساس نظریه کارشناسان بهداشت محیط دودی که استشمام می شود ناشی از سوختن فرآورده های نفتی است و سمی نبوده و خطری برای شهروندان ندارد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها