خدمات کاشت حلزون تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی گفت: خدمات کاشت حلزون تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت قرار گرفت.

به گزارش “پیام خاوران“، علی اربابی در جع خبرنگاران اظهار داشت: در گام اول قبل از کاشت، ابتدا بیمار نشان کم شنوایی شدید یا عمیق را دریافت می نماید و کلیه خدمات قبل از عمل شامل توانبخشی،گفتار درمانی، ویزیت و… را بصورت رایگان دریافت می کند.

وی با بیان اینکه گام دوم کاشت حلزون است، گفت: بیماری که کم شنوایی شدید یا عمیق دارد و بررسی رای کمسیون شنوایی دانشگاه به درمان کمک شنیداری در بازه زمانی معین پاسخ نداده و یا با رعایت سایر ضوابط به صورت اورژانسی نیازمند درمان پیشرفته کاشت حلزون می باشد، نشان جراحی کاشت حلزون را دریافت و این خدمت را با پوشش ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی از محل صندوق صعب العلاج دریافت می کند و این خدمت تنها در بیمارستانهای دولتی دانشگاهی قابل پرداخت می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی ادامه داد: گام بعدی، مرحله پیگیری پس از عمل جراحی کاشت حلزون است که بیمار در این مرحله نشان پس از کاشت حلزون را دریافت نموده و کلیه خدمات پیگیری شامل توانبخشی ، گفتار درمانی ، معاینات ، ویزیت و … را به صورت رایگان دریافت می کند.

اربابی بیان کرد: پس از ۱۰سال از کاشت حلزون در صورتی که پروتز بیمار نیاز به تعویض داشته باشد طی فرآیندی این پروتز را دریافت می کند که صندوق صعب العلاج تا سقف ۱۵میلون تومان تقبل می کند.

وی تصریح کرد: کلیه هزینه های مربوط به نگهداری ، پشتیبانی و تنظیمات این پروتز نیز از محل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج قابل پرداخت بوده که بابت آن تا سقف ۱۰میلیون تومان در سال با ارائه فاکتور معتبر قابل پرداخت است.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی به عنوان استان طلایی کشور مطرح است/ذخیره قطعی 64 میلیون تن طلا در استان

مدیرکل بیمه سلامت استان تاکید کرد: بیمه شدگانی مشمول دریافت خدمات کاشت حلزون هستند که در صندوق صعب العلاج نشان دار بوده و بر اساس رای کمیسیون شنوایی دانشگاه با رعایت سایر ضوابط و شروط سنی، کاندید کاشت حلزون می باشند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها