نظارت بر بازار شب یلدا در خراسان‌جنوبی تشدید می‌شود

با اجرای طرح نظارتی شب یلدا، ۱۵ تیم نظارتی در خراسان‌جنوبی دست به کار شدند تا با متخلفان برخورد قاطع داشته باشند.

به گزارش “پیام خاوران“، این روزها که خریدهای یلدایی به اوج خود رسیده بازرسان هم بیش از پیش ذره بین به دست شده تا خدای نکرده کاسبی از این وضعیت سوء استفاده نکرده اقدام به گرانفروشی نکند.

امروز صبح مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به همراه معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان  یناداره کل، همکاران تعزیرات حکومتی و کارشناسان بازرسی از میدان میوه و تره بار بیرجند بازدید و وضعیت عرضه میوه و تره بار را بررسی کردند.

برخورد قاطع با متخلفان

احمد آریافر، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید اعلام کرد: بازرسان اداره کل صمت در کنار بازرسان سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات و اتاق اصناف در راستای تشدید نظارت‌ها بر شبکه تامین و توزیع میوه و تره بار و جلوگیری از تخلفات احتمالی همکاری و همراهی لازم را دارند و با متخلفان در این حوزه برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت گزارش های مردمی در برخورد با تخلفات در سطح عرضه و خرده فروشی افزود: از هم استانی های عزیز نیز درخواست داریم تخلفات را به سامانه پاسخگویی ۱۲۴ گزارش دهند.

علی سرگلزایی، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز  با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه بر بازار شب یلدا اظهار داشت: برای نظارت بهتر بر بازار در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان طرح نظارتی شب یلدا از ۲۰ آذر آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

۱۵ تیم بازرسی طرح نظارتی یلدا

وی گفت: در این طرح نظارتی که با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی اجرا شد ۱۵ تیم بازرسی در خراسان‌جنوبی فعال شدند.

بیشتر بخوانید   مفسد اقتصادی در بیرجند دستگیر شد

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع این تیم ها پنج تیم در مرکز استان در دو شیفت صبح و عصر به فعالیت پرداختند و بر بازار نظارت کردند.

سرگلزایی خاطرنشان کرد: چنانچه مورد و شکایتی مردم در خصوص گران فروشی، تقلب و تخلفات احتمالی واحدهای صنفی داشتند می توانند از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی کرده تا در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم بر ضرورت ایجاد مرکز رصد و پایش بازرسی‌های سطح بازار در استان برای تحلیل تخصصی تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به کمبود نیروهای نظارتی، خواستاریم طرح نظارتی مدون و منسجمی برای مواجهه با ایام و مناسبت‌های خاص تعریف شود.

تشدید نظارت ها بر بازار یلدا

وی بر تشدید نظارت‌ها بر بازار، در آستانه شب یلدا تأکید کرد و افزود: باید از ظرفیت سامانه ۱۲۴ بهتر استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مدل برخورد با پرونده‌های دارای تکرار تخلفات مشابه، باید متفاوت باشد، متذکر شد: برای اینگونه پرونده ها باید از حالت جریمه‌ای خارج شده و از ابزارهای مدیریتی دیگر استفاده شود.

تشکیل ۸ پرونده تخلف صنفی در طرح نظارتی یلدا

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی نیز با اشاره به آغاز طرح نظارتی ویژه شب یلدا از ۱۵ آذر در استان، گفت: ۸ پرونده‌ تخلف صنفی در این مدت در سطح بازار و واحد‌های صنفی تشکیل شده است.

علی محدثی نژاد با بیان اینکه در این مدت ۷۰۰ بازرسی انجام شد، افزود: در این طرح جرایم ۱۰ برابر شده است.

بیشتر بخوانید   ثبت نام ۱۰۰ درصد پزشکان در طرح نسخه الکترونیک

به گفته وی با توجه به فرارسیدن ایام پایانی فصل پاییز و افزایش تقاضا برای خرید میوه، شیرینی، آجیل و خشکبار از سوی مصرف‌کنندگان برای شب یلدا، سازمان تعزیرات حکومتی طرح نظارتی ویژه شب یلدا را با تاکید بر رعایت اصول پیشگیرانه و برای جلوگیری از تخلفات احتمالی تا ۳۰ آذر اجرا می‌ کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: در این طرح با هماهنگی و همراهی سایر دستگاه‌ها از جمله جهادکشاوزی، سازمان صمت، اتاق اصناف، از واحد‌های صنفی عرضه کننده کالا مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرند.

محدثی نژاد گفت: شهروندان استان می‌توانند شکایات و گزارش‌های خود را از طریق سامانه اینترنتی https://tazirat۱۳۵.ir تعزیرات حکومتی ثبت و ارسال کنند

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها