۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه نگهداری و تجهیز راه‌های خراسان جنوبی

مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت:در هشت ماه ابتدای امسال درآمد استان از محل عوارض راه‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده در حالی که در این مدت ۱۲ هزار میلیارد ریال در راه‌های استان هزینه شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، مراسم گرامیداشت هفته راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی با حضور معاون استاندار،‌  مدیران استانی و رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل برگزار و از فعالان حوزه حمل و نقل و راهداران نمونه، کارکنان نمونه و شرکت‌های حمل و نقل نمونه استان قدردانی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: هفته راهداری حمل و نقل بزرگداشت تلاش و خدمات تمام همکاران خودمان و بازوان اجرایی ما و بخش خصوصی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: هفته راهداری حمل و نقل بزرگداشت تلاش و خدمات تمام  همکاران خودمان و بازوان اجرایی ما و  بخش خصوصی است.

برای نگهداری راه های کشور، ۶۰۰ همت در سال نیاز است

مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه  براساس استانداردهای بین المللی برای نگهداری راه‌های کشور،  ۶۰۰ همت در سال نیاز است، ادامه داد: این در حالی است که از محل منابع مختلف اعتباری تنها ۴۰ همت سالانه اعتبار داریم که واقعا با این اعتبار نگهداری راه‌ها کار سختی است.

عباس ادیبان با اشاره به وجود ۲ هزار ۷۹۳ کیلومتر آزادراه،  ۱۹ هزار و ۸۹۴ کیلومتر بزرگراه، ۲۵ هزار و ۲۷۱ کیلومتر راه اصلی، یادآور شد: همچنین  ۲۷ هزار و ۹۰۱ کیلومتر راه فرعی و ۱۱۶ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور، وجود دارد که  ارزش تخمینی این میزان راه  در حال حاضر هفت هزار همت است.

وی تاکید کرد:  خصوصیاتی که پس از آن نیز در تمامی این سال‌ها با همه فراز و فرودهای اقتصادی در ایران، فعالان حمل و نقل و رانندگان شریف کشور، آنها را حفظ کرده و همراه دولت و ملت بوده‌اند.

وی با بیان اینکه راهداران هم رگ حیاتی تردد رانندگان را با تلاش جهادی خود فراهم می کنند، بیان کرد: راهداران سرباز خدمت مقدم سازمان حمل و نقل و راهداری کشور هستند و سالانه شاهد مصدومیت تعداد زیادی از این بزرگواران هستیم‌.

۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه  راه‌های استان در ۸ ماه اول سال

مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه تمام اعتبارات اتمام درآمد از محل افزایش عوارض حمل و نقل در زمینه بهسازی راه‌های کشور هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در هشت ماه ابتدای امسال درآمد استان از محل عوارض راه‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده در حالی که در این مدت ۱۲ هزار میلیارد ریال در راه‌های استان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید   هزار بسته معیشتی بین دانش‌آموزان بیرجند توزیع شد

ادیبان با اشاره به اینکه  سال گذشته هدف ما در زمینه روکش آسفالت تقویتی سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بود که تحقق آن چهار هزار و ۲۱۲ کیلومتر بوده‌ و رشد ۱۲۰ درصدی داشته است، ادامه داد: در سال جاری هدف ما اجرای چهار هزار کیلومتر روکش آسفالت تقویتی بوده که در ۶ ماه نخست امسال چهار هزار و ۷۱۰ کیلومتر اجرا شده که ۱۱۸ تحقق عملکرد آنهم در نیمه نخست امسال داشتیم.

مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور یادآور شد: سال جاری چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر تعهد لکه گیری داشته‌ایم که در ۶ ماه نخست امسال ۶ هزار و ۲۲۷ کیلومتر محقق شده‌است.

تحقق ۹۴ درصدی آسفالت راههای استان در سال ۱۴۰۱

وی با اشاره به روکش آسفالت حفاظتی در راه‌های استان هم گفت: در سال ۱۴۰۱ سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر هدف گذاری داشته‌ایم که سه هزار و ۲۵۰ کیلومتر اجرا و ۹۴ درصد تعهد سازمان محقق شده‌است. وی  عنوان کرد:  در سال جاری هم چهار هزار کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی در برنامه داشتیم که در ۶ ماه ابتدایی امسال ۶ هزار و ۲۶۰ کیلومتر محقق شده‌است.

ادیبان با اشاره به نوسازی ماشین آلات مختلف حمل و نقل جاده‌ای کشور، خاطرنشان کرد: در زمینه راه‌ روستای هم در سال جاری ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه را در برنامه داشتیم که تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن ساخته شده‌است.وی عنوان کرد: واقعا رانندگان و بخش حمل و نقل عمومی استان در اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند و ایثار و از خود گذشتگی آنان قابل تقدیر است.

۹۶۰ کیلومتر روکش اسفالت در سال گذشته

مدیرکل راهدای و حمل و نقل خراسان جنوبی افزود: در یک سال گذشته ۹۶۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای استان انجام شده است.

اسداله جلال زاده با تقدیر از رانندگانی که در ایام اربعین برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی سنگ تمام گذاشتند،  یادآور شد: ۱۷۶ کامیون بصورت تبریی در این ایام خدمات رسانی کردند.

با اشاره به کمبود ناوگان حمل  و نقل در استان  ادامه داد: ۲۸۰ کارت هوشمند در ناوگان مسافری استان  داریم که فقط  ۱۴۰  تا قابلیت خروج از استان دارند ولی  ۲۰۵ سرویس   در روز شهادت امام  رضا(ع) فقط از مشهد به بیرجند امده که این یک همت است.

مدیرکل راهدای و حمل و نقل خراسان جنوبی با بیان  اشاره به اینکه  خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است ، ادامه داد:  اما از نظر سطح خدمات دهی نخستین استان کشور هستیم و :خدمات دو سال اخیر در استان خراسان جنوبی بی نظیر و خاص  بوده است.

بیشتر بخوانید   همدلی و هم‌افزایی، تنها راهکار عدم لغو پروازهای خراسان جنوبی

۵۷۳ کیلومتر باند دوم راه در خراسان جنوبی در حال ساخت است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی  هم در این مراسم گفت: در حال حاضر ۵۷۳ کیلومتر باند دوم راه با پیشرفت متوسط ۳۷ درصد در دست اجراست که امیدواریم به سرعت عملیاتی شود.

علیرضا عباس‌زاده  با بیان اینکه برای تکمیل و بهره‌برداری این تعداد پروژه در دست اجرا به ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم، ادامه داد: در هفته دولت امسال ۴۴ کیلومتر باند دوم به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۸۴ کیلومتر نیز آغاز شد.

عباس‌زاده به نقش بی‌بدیل خانواده بزرگ حمل و نقل و تمام حوزه‌های وابسته به آن در کشور اشاره و گفت: اقدامات رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل که مسیر توسعه استان و ارائه خدمات به مردم را  هموارتر می‌کنند قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در ۲ سال اخیر در حوزه حمل و نقل و راه قابل یادآور شد: با روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم زیرساخت حوزه راه که در گذشته مغفول مانده بود، مورد توجه جدی قرار گرفت.

۱۵۰ کیلومتر باند دوم راه طی ۲ سال گذشته در استان افتتاح شده است

وی افزود: در این ۲ سال گذشته ۱۵۰ کیلومتر باند دوم راه در استان افتتاح شده که امیدواریم تا پایان سال ۱۲۰ کیلومتر دیگر هم آماده بهره‌برداری قرار گیرد.وی با اشاره به  از افتتاح ۲۷۰ کیلومتر راه دوبانده در دولت سیزدهم را اقدامی بزرگ ادامه داد:  رتبه برتر کشوری را در تحویل باندهای دوم را کسب کردیم که نوید خوبی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی هم در ۲ سال گذشته احداث و تحویل مردم شده است، خاطرنشان کرد: حوزه راه جزو گران‌ترین و با هزینه‌ترین کالاها و  خدمات در کشور است.

عباس‌زاده با اشاره به گره‌گشایی دولت در زمینه راه آهن خراسان جنوبی هم گفت: طرح بزرگ راه آهن شرق یکی از اقدامات قابل توجه و هدیه بزرگ دولت به مردم شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی است.

راه آهن ابر پروژه ریلی کشور، بر روی خط راه اندازی

وی افزود: آخرین جلسه رئیس جمهور با وزرا و معاونین مربوطه در چند روز گذشته پیرامون پروژه ریلی شرق کشور بود که پروژه زاهدان – بیرجند – مشهد در حال حاضر جزو بزرگ ترین پروژه ریلی کشور بشمار می رود.

بیشتر بخوانید   راهکار علمی برای ارتقای صادرات زعفران

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه دولت بر اتمام پروژه راه آهن خراسان جنوبی مصمم است، گفت:راهکارهای لازم برای تامین مالی پروژه و پیمانکاران آن مشخص شده که خود نشان دهنده عزم دولت برای اتمام پروژه راه آهن است.

وی با اشاره به اینکه قطعه بیرجند – قاین – یونسی پیشرفت قابل توجهی دارد و از آنجایی که ما جزو معدود مراکز استانی هستیم، ابراز امیدواری کرد: به خط ریلی متصل نیستیم امیدواریم تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ارزش اقتصادی و تحولی که راه آهن شرق برای خراسان جنوبی و کشور هم گفت: این طرح مهم تحول بزرگ زیرساختی و اقتصادی را در منطقه رقم خواهد زد.

عباس‌زاده بیان کرد: بی‌نقص‌ترین خدمات را همکاران ما در حوزه حمل و نقل ارائه می‌دهند به ویژه در ایام اربعین و پایان صفر که لازم است از تلاش و همت بالای آنها  قدردانی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تا ۲ ماه آینده عملیات اجرایی خط انتقال فرآورده نفتی که مصوبه شورای اقتصاد را  اخذ کرده، آغاز شود و در حال حاضر به دلیل نبود خط انتقال فرآورده نفتی زحمت حمل فرآورده‌های نفتی را رانندگان بزرگوار می‌کشند.

سال ۱۴۰۰ عوارض جاده‌ای از چهار به ۹ درصد افزایش یافت

رییس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل کالای شهرستان بیرجند هم در این مراسم گفت: دی سال ۱۴۰۰ عوارض جاده‌ای از چهار به ۹ درصد افزایش یافت که درخواست ما این است این افزایش عوارض در جاده‌ها هزینه شود.

علی کریم پور افزود: رانندگان از وضعیت برخی جاده‌های استان و کشور گلایه مند هستند که باید در راستای رفاه آنان ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه  رانندگان در تمامی میدان‌ها پای کار هستند و لازم است مشکل سوخت رانندگان با پیگیری مسئولان رفع شود و افزایش یابد، ادامه داد:  همچنین با کمبود ناوگان حمل و نقل در استان مواجه هستیم که باید در این زمینه تسهیلات اختصاص یابد.

۴۰ شرکت مسافربری در استان فعال است

رییس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل مسافر خراسان جنوبی هم گفت: ۴۰ شرکت مسافربری در استان فعال است.

علی دلاکه افزود: در خراسان جنوبی به دلیل استقبال کم، بخش حمل و نقل مسافر صرفه اقتصادی ندارد.وی بیان کرد: درخواست ما این است که معاونت عمرانی استانداری جلسه موردی و تخصصی برای بررسی مشکلات بخش حمل و نقل کالا و مسافر برگزار کند.

انتهای پیام/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها