اهدای خون بیش از ۱۸ هزار نفر در خراسان جنوبی

-مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۱۸ هزار و ۹۳ نفر در خراسان جنوبی خون خود را اهدا کردند.

به گزارش “پیام خاوران” کامبیز مهدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری در خراسان جنوبی ۱۸ هزار و ۹۳ نفر خون خود را اهدا کردند که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۱۷ هزار و ۱۲۶ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این تعداد اهدا کننده، هزار و ۹۱۹ نفر از بانوان و مابقی آقایان بوده‌اند، ادامه داد: در مدت مشابه سال قبل تعداد بانوان اهدا کننده هزار و ۲۳۱ نفر و آقایان اهدا کننده خون ۱۵ هزار و ۸۹۵ نفر بوده است.

مهدی زاده با تأکید بر اینکه اهدا کنندگان مستمر خون ۱۰ هزار و ۷۵۳ نفر از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بوده است، گفت: این آمار در ۹ ماهه سال قبل ۹ هزار و ۸۷۰ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین دو هزار و ۶۲۲ نفر برای بار اول خون خود را اهدا کرده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال قبل دو هزار و ۷۳۳ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد اهداکنندگان با سابقه خون در ۹ ماهه سال جاری ۴ هزار و ۷۱۷ نفر بوده است، یادآور شد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۴ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی یادآور شد: بسیاری از بیماران به صورت مستمر به اهدای خون ما نیاز دارند و از این جهت نباید اهدای خون را یک موضوع فصلی دانست بلکه به طور مستمر باید نسبت به این امر مهم اهتمام داشت/

بیشتر بخوانید   مشعل گاز پروژه فولاد قاینات با حضور استاندار خراسان جنوبی روشن شد

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها