کنسلی مکرر پروازهای فرودگاه بیرجند همچنان روی اعصاب مردم

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: کمبود هواپیما در ناوگان هواپیمایی کشور واز سوی دیگر مشکلات فنی برای هواپیما‌ها سبب کنسلی و کمبود پرواز در خراسان جنوبی است.

به گزارش ” پیام خاوران “، خلیل طهماسبی  امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد مشکلات فنی برای هواپیما‌ها و کمبود ناوگان هوایی باعث لغو پرواز‌ها و کمبود آن‌ها شده است؛ به طور مثال هواپیما‌های شرکت هواپیمایی ایر وان و پارس ایر دچار نقص فنی شده و یا برای کنترل رفته‌اند و هواپیما‌های شرکت ایران ایر نیز از دو ماه قبل برای چک رفته‌اند.

وی افزود: قرار است از چهارشنبه هفته آینده یک پرواز از شرکت هواپیمایی ایران ایر برای مسیر تهران ـ بیرجند ـ تهران برقرار شود و شرکت ایر وان نیز قول داده است که از هفته آینده پرواز هایش ترتیب و نظم خاصی بگیرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی  گفت: در حال رایزنی هستیم تا شرکت ایر وان علاوه بر دوشنبه و سه شنبه، برای روز‌های پنجشنبه نیز در استان پرواز برقرار کند و همچنین پیگیر هستیم تا تعداد شرکت‌های هواپیمایی طرف قرارداد با استان را بالا برده تا ناوگان هوایی استان با ظرفیت بیشتری در حال فعالیت باشد.

وی افزود: شرکت پارس ایر ناوگان متوسط خود با ظرفیت ۱۵۰ صندلی را آماده کرده و قرار است که ظرف یک تا ۲ هفته آینده آن را وارد مدار کند که در حال پیگیری هستیم تا پرواز‌های سبک ۵۰ صندلی که در استان برقرار می‌شود را به پرواز‌های سنگین ۱۵۰ نفره انتقال بدهیم.

طهماسبی گفت: شرکت هواپیمایی ایرتور قرار بود که از چرخه تعمیرات خارج و وارد چرخه عملیاتی شود که پیگیر آن هستیم و امیدواریم ناوگان خسته کشور بتواند به تعهدات خود عمل کند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی بیان کرد:براساس بخشنامه که به ما ابلاغ شده فرودگاه به هیچ عنوان نباید سراغ پرواز‌ها برود و وظیفه توزیع درست پرواز‌ها بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است که باز هم در این مورد ما وجود اینکه بخشنامه برای ما ارسال شده است پیگیری پرواز‌ها را انجام می‌دهیم و پیگیری و جلسات با سازمان هواپیمایی کشوری باید از طریق مسئولین استانی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید   بازدیدسرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی ازمراکز مخابرات شهرخوسف

وی افزود: همچنین نمایندگانی از استان در تهران همیشه پیگیر موضوع پرواز‌ها هستند و قول‌هایی از سمت شرکت‌های کشور داده می‌شود که به بعضی از آن‌ها عمل و به بعضی دیگر عمل نمی‌شود و این موضوع را باید در نظر بگیریم که تعداد ناوگانی که امکان ایجاد پرواز در کشور را دارند نسبت به تعداد ناوگانی که ثبت شده‌اند بسیار کمتر هستند.

طهماسبی بیان کرد: با این وجود که ما و استاندار پیگیر کامل این موضوعات هستیم، بحث فنی هواپیما و سن بالای ۳۰ سال آن‌ها باعث بروز مشکل زیادی در به نتیجه رسیدن کمبود ناوگان استانی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی  اظهارکرد: به طور کل مسئول تنظیم پرواز‌های کشور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری است و در استان حوزه اقتصادی، استانداری، نمایندگان مجلس، بخش گردشگری و دیگر بخش‌های مرتبط با این موضوع می‌بایست برای ایجاد زیرساخت، افزایش تقاضا و در نتیجه جذب پرواز‌های بیشتر برای استان همکاری کنند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها