استاندار خراسان جنوبی:کارخانه قند قهستان بعد از یک دهه تعطیلی احیا شد

استاندارخراسان جنوبی با اشاره به احیای کارخانه قند قهستان بعد از یک دهه تعطیلی، گفت: امروز شاهد این اتفاق مهم در راستای امیدآفرینی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در شهرستان درمیان هستیم.

به گزارش ” پیام خاوران “ ؛ جواد قناعت روز جمعه در آیین راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان با اشاره به یک دهه تعطیلی این کارخانه و راه‌اندازی مجدد آن اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امروز شاهد این اتفاق مهم در راستای امیدآفرینی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان درمیان هستیم.پ

وی با بیان اینکه این کارخانه بیش از یک دهه تعطیل بود، گفت: این تعطیلی نگرانی برای مردم ایجاد کرده بود چرا که این ظرفیت خوب شهرستان تعطیل و درهای آن بسته بود و این موضوع روی اعصاب مردم بود.

استاندارخراسان جنوبی با اشاره به انجام مطالبات از طرف مردم و گلایه‌مندی از تعطیلی این ظرفیت در شهرستان، افزود: اثرات منفی که دغدغه تعطیلی این کارخانه ایجاد کرده بود به مراتب بیشتر و آسیب‌رسان‌تر بود.

قناعت با اشاره به سفر رئیس‌ جمهور به استان و دیدار با مردم شیعه و سنی درمیان در اربعین حسینی (۱۵ شهریورماه امسال)، خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به درمیان، ائمه جمعه شیعه و سنی یکی از دغدغه‌های جدی مردم شهر اسدیه را راه‌اندازی مجدد این کارخانه عنوان کردند.

وی با بیان اینکه یک روز پس از سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی نشست بررسی مشکلات کارخانه قند قهستان با حضور استاندار برگزار شد، گفت: با حمایت تمام مسئولان، مدیر عامل کارخانه و پیگیری فرماندار دلسوز شهرستان کمتر از چهار ماه و یا به عبارتی دقیق‌تر سه ماه و ۲۳ روز، امروز شاهد راه‌اندازی مجدد این کارخانه هستیم و دستور رئیس جمهور در جمع مردم این شهرستان محقق شد.

قناعت عنوان کرد: راه‌اندازی مجدد این کارخانه نشانه کار تیمی مسئولان، حمایت معنوی ائمه جمعه شیعه و سنی و پیگیری مردم این خطه است که بالاخره راه‌اندازی مجدد این کارخانه امروز باعث خوشحالی و رفع دغدغه چندین ساله مردم شهرستان شده‌ است.

بیشتر بخوانید   لغزندگی برخی از محور‌های خراسان جنوبی

وی تصریح کرد: بعد استقرار دولت سیزدهم گروه نهضت احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان شکل گرفت و نسبت به شناسایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل اقدام شد و از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۰۵ واحد تولیدی و صنعتی استان احیا و فعال‌ سازی و یا به ظرفیت اسمی خود رسیده است.

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه با احیای این تعداد واحد تولیدی و صنعتی در استان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد و تثبیت شده، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، بر اساس ارزیابی‌ های صورت گرفته در زمینه احیای واحدهای تولیدی و صنعتی‌ که بیش از ۱۰ نفر نیرو دارد رتبه دوم کشور را کسب کرده که زیبنده تلاش مسئولان خراسان جنوبی است.

قناعت ضمن تقدیر از پشتکار و تلاش مدیرعامل کارخانه قند قهستان در راه‌اندازی این واحد تولیدی، گفت: هرچه ما حمایت و پشتیباتی از واحد های تولیدی داشته باشیم، شاهد رونق تولید در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه سال جاری، بیان کرد: رمز اصلی فتنه استکبارجهانی در انتخابات پیش‌رو کاهش مشارکت مردم است.

استاندارخراسان جنوبی، انتخابات را زیربنای تحول در کشور دانست و اضافه کرد: انتخابات اساس موجودیت نظام است.

به گفته وی؛ مشارکت بالای مردم در انتخابات، امنیت کشور و قدرت چانه‌ زنی جمهوری اسلامی را در سطح بین‌المللی افزایش می‌دهد.

قناعت عنوان کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات برای ما امنیت در عرصه‌ های مختلف ایجاد می‌کند به همین خاطر دشمن به دنبال این است که مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد.

وی اظهار امیدواری کرد؛با حضور میلیونی مردم ما در انتخابات پیش‌ رو شاهد خلق حماسه دیگر در پای صندوق‌های رأی باشیم.

بیشتر بخوانید   راه‌اندازی بازارچه میل 73 و کارخانه قند قهستان مطالبه جدی مردم درمیان از رئیس جمهور

استاندارخراسان جنوبی با اشاره به شهادت سید رضی حسینی و حضور عظیم و باشکوه مردم در تشییع پیکر این سردار رشید اسلام به عنوان همسنگر شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: امنیت امروز ما به برکت خون شهداست پس همه ما باید قدردان و ادامه دهنده خون شهدا باشیم.

قناعت به گره‌گشایی از طرح‌های زیربنایی خراسان جنوبی در دو سال اخیر هم گفت: در زمینه انتقال آب دریا، گاز و راه آهن استان اتفاقات خوبی توسط دولت سیزدهم در استان در حال رقم خوردن است.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها