بیش از ۷۰ هزار نفر خراسان جنوبی در نوبت اعزام به سفر عمره مفرده هستند

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به اولویت‌های اعلام شده برای عمره مفرده در استان تا پایان امسال ۶۲۳ نفر در قالب پنج کاروان اعزام خواهند شد و در حال حاضر نیز بیش از ۷۰ هزار نفر از استان در نوبت اعزام به سفر عمره مفرده هستند.

به گزارش “پیام خاوران” حسین دستگردی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: پیش ثبت‌نام حج تمتع از جمعه این هفته آغاز می شود.

وی گفت: اولویت با دارندگان قبوض ودیعه تا آخر سال ۱۳۸۵، آخر اردیبهشت ۱۳۸۶ و انتهای تیر ۱۳۸۶ است که به ترتیب تکمیل ظرفیت، فراخوان خواهند شد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: این دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع می توانند از ساعت ۱۰ صبح جمعه ۱۵ دی برای نام‌نویسی اقدام کنند و اولویت دوم و سوم نیز با سپرده‌گذاران تا پایان اردیبهشت ۸۶ و تیر ۸۶ است که به‌ ترتیب از ۱۷ دی و ۲۰ دی ماه برای نام‌نویسی اقدام کنند.

دستگردی تصریح کرد: پیش ثبت‌نام از افراد دارای اولویت تشرف به حج تمتع سال ۱۴۰۳ با مراجعه واجدین شرایط به سامانه https://reserve.haj.ir و به‌صورت غیرحضوری قابل انجام است.

وی ادامه داد: تمام متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ باید مبلغ ۱۴۰میلیون تومان و از طریق درگاه اینترنتی سازمان حج و زیارت پرداخت کنند و باقیمانده هزینه سفر نیز هنگام ثبت‌نام قطعی افراد در کاروان‌های اعزامی دریافت می‌شود.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و مبلغ مربوطه را واریز کرده‌اند ولی به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت‌نام ندارند و همزمان با اعلام ثبت‌نام قطعی به صورت مستقیم امکان ثبت‌نام در کاروان‌ها را خواهند داشت.

دستگردی اظهار کرد: اعزام زائران خانه خدا از اردیبهشت ماه سال آینده صورت می گیرد و تا تیرماه نیز ادامه دارد و گذرنامه زائران باید حداقل به مدت هفت ماه اعتبار داشته باشد.

بیشتر بخوانید   سرطان معده؛ همچنان پیشتاز در خراسان‌ جنوبی/ ۳ مرکز پیشگیری و تشخیص سرطان افتتاح می‌شود

وی افزود: برگزاری عمره مفرده بعد از مدت طولانی ۹ ساله با پیگیری‌های دولت سیزدهم فراهم شده و از ۲۸ دی‌ امسال اولین کاروان‌ استان به جده مشرف می‌شود.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اولویت‌های اعلام شده برای ثبت‌نام سفر عمره مفرده در استان تا پایان امسال ۶۲۳ نفر در قالب پنج کاروان اعزام خواهند شد و تمام اعزام ها از مشهد مقدس صورت می گیرد و در حال حاضر نیز بیش از ۷۰ هزار نفر از مردم استان در نوبت اعزام به سفر عمره مفرده هستند.

انتهای پیام/۱۶۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها