حدنگاری دقیق املاک و مستغلات در نهبندان انجام شود

فرماندار شهرستان نهبندان گفت: حدنگاری دقیق املاک و اراضی مردم در شهرستان باید انجام شود و کاداستر معادن و طرح‌های هادی و تفضیلی باید اجرایی و شفاف باشد.

به گزارش “پیام خاوران” مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان جنوبی به همراه پروین محبی رئیس ثبت اسناد و املاک شهرستان نهبندان با ایروانی فرماندار شهرستان دیدار کردند و در زمینه مسائل ثبتی و اقدامات انجام شده اداره ثبت و نحوه خدمات دهی به مردم مورد بررسی قرار گرفت.

ابوالفضل ایروانی صبح امروز در این دیدار اظهار داشت: رئیس جمهور موضوع کادستر را مطرح کردند و بر اجرای آن تاکید کردند.

وی با بیان اینکه در موضوع حدنگاری حوزه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در نهبندان اقدامات خوبی انجام شده که ما به شدت مشکل هم داریم، افزود: اینکه میدان یک شهر را عده‌ای به نام خود سند بزنند، کار خوبی نیست.

فرماندار شهرستان نهبندان  با بیان اینکه در حوزه اسناد کشاورزی نهبندان مشکلی نداریم، ادامه داد: منابع طبیعی نباید به مردم جفا کند.

ایروانی گفت:  اداره کل اسناد و املاک استان خراسان جنوبی باید در نوار مرزی شهرستان نهبندان و موضوعات منابع طبیعی متمرکز شود، همچنین در شهر شوسف ما بیشترین پرونده‌های اختلافی زمین را داریم که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: اسناد موقوفه، املاک و مستغلات باید شفاف شود چراکه در این زمینه در نهبندان مشکلاتی وجود دارد.

فرماندار شهرستان نهبندان گفت: ۳۰ درصد جمعیت نهبندان عشایر هستند که تاکنون شاید توجهی به مسئله سند زمین‌های خود نداشته‌ند. در واگذاری محدوده‌های معدنی نیز توجه به مردم و محیط زندگی آنها باید وجود داشته باشد که در برخی موارد کم لطفی در واگذاری‌ها صورت گرفته است. لذا کاداستر معادن و طرح‌های هادی و تفضیلی باید اجرایی و شفاف باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

بیشتر بخوانید   روزه داری عشایر در 20 کیلومتری مرز ایران و افغانستان/ اینجا خدا نزدیک‌تر است
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها