استان خراسان جنوبی در لیست سکان‌داران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی، گفت: نرخ بیکاری فصل پاییز در خراسان جنوبی به ۵.۵ درصد رسیده است و از سکان‌داران پایین‌ترین نرخ بیکاری فصل پاییز ۱۴۰۲ در کشور است.

به گزارش “پیام خاوران” حمید جهانشاهی صبح امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران استان‌های مازندران، سمنان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی سکان‌دار پایین‌ترین نرخ بیکاری فصل پاییز ۱۴۰۲ در کشور هستند. گزارش اخیر مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در سطح کشور نرخ بیکاری کاهش یافته است.

وی گفت: نرخ بیکاری کشور در فصل پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از ۸٫۲ درصد به ۷٫۶ درصد رسیده، یعنی ۰٫۶ درصد نرخ بیکاری در پاییز ۱۴۰۲ روند کاهشی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان‌های مازندران، سمنان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی صورت گرفته است تصریح کرد: نرخ بیکاری خراسان جنوبی به ۵٫۵ درصد رسیده و این نتایج نشان دهنده کاهش نرخ بیکاری و بهبود بازار کار است.

وی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی خراسان جنوبی در پاییز امسال  ۴۲ درصد برآورد شده و بررسی روند تغییرات نرخ مشاركت اقتصادی كل كشور نشان مي‌دهد كه این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز ۱۴۰۱)، ۰٫۵ درصد افزایش داشته است و بررسی نسبت اشتغال جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر بیانگر آن است كه ۳۸٫۳ درصد از جمعیت در سن كار (۱۵ ساله و بیشتر) شاغل بوده‌اند. این شاخص در بین مردان بیشتر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

جهانشاهی افزود: فصل پاییز امسال سومین فصل متوالی است که در آن افزایش روند مشارکت اقتصادی، رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به ثبت رسیده و در این فصل نرخ بیکاری کاهش ۰٫۶ درصدی، اشتغال رشد ۰٫۶ درصدی و نرخ مشارکت اقتصادی رشد ۰٫۵ درصدی را نسبت به فصل پاییز سال قبل تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید   نرخ بیکاری خراسان جنوبی در زمستان ۱۴۰۲ کاهشی شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی بیان داشت: بر اساس آخرین گزارش‌ها نرخ بیکاری در ۲۱ استان کشور روند کاهشی داشته که در ۲۴ استان تک رقمی و در ۱۹ استان کمتر از ۷ درصد بوده است.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: کاهشی‌ شدن نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی نشانگر اهتمام دولت سیزدهم و مجموعه اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی برای تحقق هدفگذاری ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال در سطح کشور بوده است.

وی افزود: طرح آمارگیری نیروی كار با هدف شناخت ساختار و وضعیت جاری نیروی كار و تغییرات آن اجرا می‌شود. این هدف از طریق براورد شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی كار در سطح كل كشور و استان‌ها، براورد تعداد سالانه در سطح كل كشور و استان‌ها، براورد تغییرات فصلی و سالانه شاخص‌های نیروی كار در سطح كل كشور و استان‌ها و براورد تغییرات سالانه شاخص‌های نیروی كار در سطح استان‌ها تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها