روحیه ایمان و شهادت طلبی مردم ایران برای منطقه، امنیت ایجاد کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه روحیه ایمان، فداکاری و شهادت طلبی بود که برای مردم ایران و منطقه امنیت ایجاد کرد، گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکم و به عنوان فرهنگ همگانی معرفی شود.

به گزارش “پیام خاوران” آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی  در شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی با بیان اینکه شهادت‌طلبی تنها پادزهر در مقابل فرعونیان و مستکبران عالم است، افزود: سوابق و شناسنامه اروپایی‌ها نشان می‌دهد که از ۵۰۰ سال قبل اروپای وحشی به جان مردم دنیا افتاده است. آمریکا هم همین اروپای وحشی است که روی قبر بومیان ساخته شده است.

وی تصریح کرد: مهندسی دشمن قوی است، اما در محاسباتش معنای شهادت‌طلبی را نمی‌فهمد و اگر این فرهنگ به عنوان تفکر در مقابل انواع تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن جلو بیاید همه آنان را عقب می‌راند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای امنیت و جامعه جهانی پر ادعا برای جنایات اسرائیل هیچ قانون بازدارنده‌ای ندارد، ادامه داد: هیچ وقت شهادت‌طلبی در مهندسی استکبار دیده نشده است.

عبادی گفت: باید حواسمان جمع باشد، چون شرط اول بزرگداشت شهدا شناخت این قضیه است، یعنی هر یک از عوامل گمراه‌کننده که در وجود شخص و جامعه رسوخ پیدا کند، سرنوشت را رقم می‌زند.

وی همچنین به تصویب کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: در شرایطی که اصلا نیازی به تصویب قانون کاپیتولاسیون نبود، آن را تصویب کردند و این خود به معنای تحقیر و عدم دخالت مردم بود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به جنایت اسراییل در غزه و ایستادگی جبهه مقاومت در مقابل آنان تاکید کرد: آنها با همه ادعاهای دموکراسی خود تاکنون علاوه بر زنان و کودکان، بیش از ۱۱۱ خبرنگار را شهید کرده‌اند.

عبادی با بیان اینکه دیگران هم اگر به نقش شهادت‌طلبی نیروها آگاه شوند، خاک ایران را بوسه می‌زدند، افزود: روحیه ایمان و فداکاری و شهادت‌طلبی بود که برای مردم ایران و منطقه امنیت ایجاد کرد و چه کسی می‌داند اگر تفکر داعشی بر منطقه و جهان حاکم می‌شد، چه فجایعی رخ می‌داد؟

بیشتر بخوانید   سه مرکز نوآوری و رشد در خراسان جنوبی افتتاح‌ می‌شود

وی تاکید کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکم و به عنوان فرهنگ همگانی معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با یادآوری جنایات استکبار و کشف حجاب و تحمیل فساد و فحشا بر مردم ایران قبل از انقلاب اسلامی، به یکه‌تازی دشمنان در کشور اشاره کرد و گفت: استکبار با وجود اینکه منافعشان در کشور ایران مشخص و تمام کشور در دستشان بود حتی تعیین شاه و نمایندگان مجلس نیز توسط آن‌ها صورت می‌گرفت و کشور را غارت می‌کردند، اما باز هم قانع نبودند. در چنین شرایطی امام خمینی(ره) فریاد زد که کشور را فروختید و آن چیزی که جان، مال و کشور را حفظ و دشمن را متوقف کرد، روحیه شهادت‌طلبی ملت ایران بود.

عبادی افزود: اگر شهادت‌طلب‌ها جلوی صدام و مستکبران حامی او را نمی‌گرفتند، معلوم نبود چه بر سر مردم ایران و جهان می‌آمد.

تدوین ۱۳ سیاست کلان برای برنامه‌های دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی

سردار علیرضا یوسفی نیز در جلسه شورای ستاد بزرگداشت دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا دومین کنگره ملی دو هزار شهید استان را در سال ۱۴۰۴ با کمک دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مردم‌نهاد و مردم برگزار کنیم، اظهار داشت: باید تلاش شود با برگزاری منظم جلسات کارگروه‌ها و کمیته‌ها اقدامات اجرایی کنگره که برخی زمان‌بر بوده انجام گیرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام رهبری در جمع دست‌اندکاران کنگره ملی تهران مبنی بر اینکه «شما که این کار بزرگ را متکفل شده‌اید مؤظف باشید که این کار سبک و سطحی گرفته نشود و باید کامل و خوب انجام گیرد، آنچه را مربوط به شهیدان می‌شود بهترین‌ها را در نظر بگیرید، چون شهدا بهترین‌ها هستند»، تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای برگزاری این گونه جلسات باید تمامی دستگاه‌ها و نهادها پای کار باشند تا به بهترین نحو کارها انجام گیرد.

بیشتر بخوانید   33درصد تایر سواری رادیال کشور در شرکت کویرتایر تولید می شود/ کویرتایر پیشتاز در توسعه

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی با بیان اینکه در  سال ۹۷ اولین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان برگزار شد، تصریح کرد: فضای استان در آن مقطع با کمک روح شهدا بسیار معنوی شد و برکات بسیاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفت.

یوسفی به سیاست‌های کلان پیشنهاد شده برای دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۳ سیاست کلی تدوین شده که همه در ستاد اجرایی استان و شهرستان‌ها این موارد را در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها خود باید مدنظر قرار دهند.

سردار محمدرضا مهدوی نیز در این جلسه اظهار داشت: کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود و انعکاس بخشی از روحیه ایثار و جهاد شهدا از اهداف اصلی آن است.

وی اقدامات محرومیت‌زدایی، فرهنگی، خدماتی و تبیینی را از عرصه‌های فعالیت کنگره شهدا عنوان کرد و گفت: گستردش این خدمات بین مردم نیازمند هماهنگی بین بخشی و همکاری همه دستگاه‌ها است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: امید است با اقدام و تلاش حداکثری بتوانیم بازتاب کنگره  را در سطح ملی مشاهده کنیم.

در پایان جلسه شورای ستاد بزرگداشت دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی میثاق‌نامه‌ای در راستای برپایی هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن کنگره ملی دو هزار شهید استان توسط نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولان امضاء شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها