مصرف گاز در خراسان جنوبی ۳ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از افزایش ۳ درصدی مصرف گاز در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” رحمان محمودی ظهر امروز با اعلام این خبر اظهار داشت:  از ابتدای سال تاکنون در بخش‌های مختلف استان یک میلیارد و ۵۴۵ هزار متر مکعب گاز طبیعی مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی  از هم استانی‌ها خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند. بیشترین میزان مصرف گاز طبیعی از ابتدای سال مربوط به ۱۸ دی بوده که بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته از لحاظ دمایی سالی سرد را تجربه کردیم، اما مقدار مصرف پارسال در بازه مشابه کمتر از امسال و حدود یک میلیارد و ۵۰۴ میلیون مترمکعب بوده است.

محمودی با اشاره به طرح تشویق مشترکین کم مصرف در استان تصریح کرد: به زودی از طرح تشویقی شرکت گاز استان برای مشترکان کم مصرف رونمایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در راستای آگاه‌سازی و آموزش صحیح شهروندان در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف ایمن و بهینه از گاز طبیعی همچنین بیش از ۳۳۰ هزار پیامک به مشترکین گاز طبیعی در استان ارسال شده که برای مشترکین خانگی حدود ۳۱۳ هزار و برای مشترکین تجاری ۱۴ هزار و برای سایر مشترکین نزدیک به ۳ هزار پیامک مرتبط با گاز طبیعی ارسال شده است.

وی بیان کرد: شرکت گاز استان خراسان جنوبی در فصل سرد سالجاری اقدامات متنوعی برای فرهنگ‌سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی انجام داده که اکران گسترده بیلبورد‌های شهری، درج قرارداد با صدا و سیما برای پخش تیزر‌های تلویزیونی، اجرای کمپین لبخند آسایش، دیوار‌نویسی مدارس و‌ایستگاه‌های گاز شهری، درج پیام‌های روزانه مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در جراید از جمله این اقدامات است.

بیشتر بخوانید   نهبندان به یکی از مراکز پرورش ماهیان گرمابی در کشور تبدیل شود

محمودی بیان کرد: در راستای مدیریت انرژی و صرفه‌جویی، طرح پایش مصرف گاز در ادارات دولتی استان نیز انجام می‌شود که تاکنون یک هزار و ۳۶۳ دستگاه اجرایی در استان پایش شدند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها