پیش ثبت نام ۵۰۰ نفر برای سفر حج تمتع ۱۴۰۳ از خراسان جنوبی

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از پیش ثبت نام ۵۰۰ نفر برای سفر حج تمتع ۱۴۰۳ از استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین دستگردی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به فراخوان اولویت‌های اسناد حج تمتع تا پایان مرداد سال ۱۳۸۶، تاکنون ۵۰۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط پیش ثبت نام خود را انجام داده اند و تا تکمیل ظرفیت اختصاص داده شده به استان پیش ثبت نام ادامه دارد.

وی از دارندگان سند ودیعه گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ خواست: هرچه سریعتر برای پیش ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۳ به سامانه reserve.haj.ir یا به دفاتر وشرکت‌های زیارتی استان مراجعه کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: ظرفیت کاروان‌های حج سال آتی به استان براساس تعداد افراد شرکت کننده درفراخوان ثبت نام مقدماتی خواهد بود.

دستگردی بیان کرد: هم استانی ها به هیچ وجه فریب تبلیغات در فضای مجازی در زمینه زیارت عتبات را نخورند چرا که بسیاری از آن ها گروه‌های غیر مجاز هستند.

دستگردی عنوان کرد: هم استانی های عزیز به هیچ وجه فریب تبلیغات در فضای مجازی در زمینه زیارت عتبات را نخورند چرا که بسیاری از آنها گروه های های غیر مجاز هستند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: مهمترین نشانه غیرمجاز بودن این تبلیغات این است که برای پرداخت وجه یک شماره حساب و یا کارت شخصی را اعلام می‌کنند در حالی که دفاتر زیارتی ما به هیچ وجه شماره حساب شخصی اعلام نمی‌کنند.

دستگردی با بیان اینکه هزینه اعزام برای عتبات در کاروان‌های معمولی هشت میلیون و ۶۰۰ تومان است، گفت: شاید افرادی که غیر قانونی شهروندان را به عتبات می‌برند هزینه کمتری دریافت کنند ولی بدانید که خدمات نامناسبی به زائران ارائه می‌کنند که در شان آنها نیست.

بیشتر بخوانید   همکاری در راستای برگزاری نماز جماعت در ادارات یک تکلیف اداری است

سفر آزادبرها پیوست امنیتی ندارد

وی اظهار داشت: اینگونه سفرهای غیرقانونی به هیچ وجه پیوست امنیتی، بیمه در کشور عراق و … ندارد که مشکلات زیادی را برای مردم ما ایجاد می‌کند و از طرف دیگر محل اسکان درصورتیکه هتل باشد استاندارد لازم را ندارد و یا حسینیه‌ها و… خواهد بود.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کاروان‌های آزاد اسکورت امنیتی در عراق ندارند، بیان کرد: در کاروان‌های زیر نظر سازمان حج وزیارت نمی‌توان از شهروند پول اسکان در هتل را گرفت ولی زائر را در یک سوله و یا حسینیه اسکان داد و این درحالی است که گاهاً افراد غیر مجاز این کار را انجام می‌دهند.

دستگردی گفت: تمام مراحل درمان، معاینه و داروی زوار در عراق و در طول سفر توسط مرکز پزشکی حج و زیارت و هلال احمر بدون دریافت هیچ وجهی انجام می‌شود، ولی هیچ گونه از این خدمات بیمه‌ای را مراکز غیرمجاز نمی‌دهند.

طراحی یک سفر ارزان

وی ادامه داد: البته در راستای رفاه شهروندان یک نوع سفر به عتبات را با هزینه ۶ میلیون طراحی کرده‌ایم که در این سفر پیوست امنیتی و همه موارد مراعات می‌شود و تنها در نجف و یا کربلا اسکان در حسینیه‌ای با مراعات استانداردهای مورد نظر سازمان حج و زیارت خواهد بود.

دستگردی افزود: برای سازمان حج و زیارت مهم است که بهداشت در طبخ غذا، مراعات مسائل اخلاقی و اسکان مناسب ودر محل‌های دارای استاندارد و مسائل امنیتی مراعات شود.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی یاداور شد: برخی از گروه‌های آزاد بسیاری از هزینه‌ها را در طول سفر از زائر اخذ می‌کنند به عنوان مثال به زائر اعلام می‌کنند ۵ میلیون تومان برای اعزام به عتبات بدهند اما زائر را ۵ شبه به عتبات می‌برند یا برای سفر به کاظمین ۱ میلیون تومان از زوار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید   مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از روند ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع 1403 بازدید کرد

دستگردی گفت: ما در خراسان جنوبی ۳۸ دفتر زیارتی داریم که شایسته است شهروندان عزیز برای سفر به عتبات صرفاً به این دفاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها