تجلیل از ۱۰ صادرکنندگان نمونه خراسان جنوبی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از برگزاری آیین بزرگداشت روز صادرات استان امروز ۸ بهمن ماه در استان خبر داد و گفت: ۱۰ صادرکننده نمونه استان با حضور مقامات کشوری و استانی تجلیل می‌شوند.

به گزارش “پیام خاوران”، احمد آریافر با اعلام این خبر اظهار داشت: این مراسم به منظور گسترش فرهنگ تولید و صادرات برگزار و ضمن اطلاع‌رسانی سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی استان و کشور و بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات مدیران و فعالان عرصه صادرات در راستای ارتقای سهم صادرات و جایگاه خراسان جنوبی با سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم از ۱۰ صادرکننده برگزیده استانی که حائز بالاترین امتیاز در مورد شاخص‌های ارزیابی شده‌اند با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به معیارها و ملاک‌های انتخاب صادرکنندگان نمونه افزود: میزای ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات حداقل به میزان ۶۰ درصد، عدم سوء رفتار تجاری، درآمد ارزی حاصل از صادرات در سال گذشته و رشد ارزش صادرات در چند سال اخیر، دارا بودن واحد فرآوری و بسته‌بندی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، حضور در نمایشگاه‌های معتبر خارجی، ثبت برند محصول در بازار هدف، عضویت در بانک اطلاعات صادرکنندگان و عضویت در تشکل‌های صادراتی از ملاک‌های ارزیابی و انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی بوده است.

آریافر، گستردگی بازارهای هدف در سال گذشته، حفظ و ماندگاری در بازار طی سال‌‌های اخیر و همچنین نفوذ در بازارهای جدید را از دیگر ملاک‌های انتخاب صادرکننده نمونه در استان برشمرد.

وی تصریح کرد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و شرکت در هیئت‌های تجاری، انجام تبلیغات مؤثر در خارج از کشور و کشورهای هدف و داشتن نمایندگی در این کشورها نیز از دیگر معیارها برای انتخاب صادرکنندگان نمونه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان خراسان جنوبی امروز ۸ بهمن ماه بعد از اذان مغرب و عشاء در محل سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند واقع در سایت اداری با حضور مقامات کشوری و استانی، تجار و بازرگانان، صنعت‌گران و سایر فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید   تولید سالانه 24 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در خراسان جنوبی

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها