فراخوان جشنواره جام رسانه ای سیزدهم در خراسان‌جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های مردمی جشنواره «جرس» (جام رسانه ای سیزدهم) در استان دهه فجر رونمایی می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران”، علی فرخنده با اشاره به تحقق تبیین گفتمان انقلاب از سوی رسانه های خراسان جنوبی با انتشار اخبار مختلف در این زمینه اظهارداشت: آن چه در بخش فرهنگی و هنری استان در فجر انقلاب اسلامی در حال رقم خوردن است بسیار متفاوت با فجرهای گذشته است و این یک ادعا نیست بلکه آمار و ارقام و فعالیت ها و پیگیری‌های انجام شده مدعای این موضوع است.

وی تامین اعتبار بنای ۳ هزار متری خانه های فرهنگ و مطبوعات را از جمله اقدام های مهم انجام شده در این دولت عنوان کرد و گفت: سال گذشته خراسان جنوبی ۶ گروه نمایش در فجر انقلاب اسلامی داشت اما امسال ۲۱ گروه با ۲۵۰ هنرمند در این فجر حضور دارند.

به گفته وی نکته حائز اهمیت هم در این زمینه این است بعد از دهه ۸۰ اولین بار است که یک گروه هنری از خراسان جنوبی به جشنواره بین المللی فجر راه یافته و اجرا دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه از برگزاری نمایشگاه هنری تجسمی با ۴۵۰ اثر در مرکز خراسان جنوبی از امروز خبر داد و اضافه کرد: جشنواره شعر فجر نیز به میزبانی خضری دشت بیاض در قاینات برگزار می شود.

فرخنده با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره ملی کویر و زندگی با حدود هزار و ۳۰۰ اثر در شب گذشته اظهارداشت: در حمایت از کودکان غزه نیز مسابقه نقاشی برای کودکان و نوجوانان برگزار شده که در مجموعه باغ اکبریه بیرجند به نمایش در می آید.

به گفته وی به منظور استفاده از ظرفیت های مردمی نیز جشنواره «جرس»  (جام رسانه ای سیزدهم) در دهه فجر پیش رو رونمایی می شود.

بیشتر بخوانید   اعلام زمان و مکان مراسم گرامیداشت 14 و 15 خرداد در شهرستان‌های خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که جریان کرونا سبب به حاشیه رفتن گروه های هنری تئاتر و نمایش در استان شد افزود: اما بعد از جریان کرونا این گروه ها در حال احیا وبازگشت به دوران قبل از کرونا هستند به طوری که امسال در بیرجند، سرایان و فردوس ۴ اثر در زمینه جوانی جمعیت تولید شد.

به گفته وی در راستای امید آفرینی نیز گروه هنری خاوران در ایام دهه فجر به همه شهرستان های خراسان جنوبی برای اجرای برنامه سفر می کند.

 وی بیان کرد: برگزاری جشنواره شعر فجر، فراخوان جشنواره مردمی جام رسانه‌ای سیزدهم «جرس» و اکران از ۴ اثر با موضوع جوانی جمعیت در بیرجند، سرایان و فردوس از برنامه‌های شاخص دهه فجر امسال است.

پایان پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها