پرداخت ۹۶۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی از پرداخت ۹۶۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۱۲ هزار و ۴۷۰ نفر از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، محمد عرب صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با شناسایی و ایجاد مشاغل پایدار با رویکرد کسب و کارهای خرد و خانگی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای خدمت‌گیران و رسیدن به درآمد مکفی گام بزرگی در جهت توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت بر داشته است.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: حمایت از ۱۹ طرح دانش‌بنیان و توسعه آن در دستور کار این نهاد است به نحوی که از ابتدای دولت سیزدهم تعداد ۸۷ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال در پلتفرم‌های باسلام و دیجی‌کالا دارای فروشگاه مجازی شدند و همچنین این نهاد با برگزاری رویدادهای دانش‌بنیان تلاش‌ می‌کند این حلقه اقتصاد را کامل کند.

وی تصریح کرد: تعامل موثر با کارفرمایان در بنگاه‌های تولیدی و صنعتی، تعامل با بیش از ۱۴۳ نفر از کارآفرینان در قالب راهبری شغلی، مهارت‌آموزی و استفاده از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی با هدف توسعه و نشر حرفه‌آموزی توسعه مشاغل و صنایع کوچک و کم سرمایه در مناطق محروم و روستایی به خصوص احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلو واتی و افزایش سهم آن در سبد اشتغال امداد همگی نشان از عزم جدی امداد در تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری است.

عرب بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۲۹ هزار و ۲۵۸ مورد درخواست تسهیلات اشتغال‌زایی در سامانه حیات ثبت شده که از این تعداد ۲۳ هزار و ۲۷۰ نفر مشاوره شغلی دریافت کردند.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر به مبلغ یک هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی و ۱۲ هزار و ۴۷۰ نفر به مبلغ ۹۶۶ میلیارد تومان موفق به اخذ تسهیلات اشتغال‌زایی شدند.

بیشتر بخوانید   دو هزار و 142 حادثه دیده طی طرح تابستانه استان خراسان جنوبی امدادرسانی شدند

وی عنوان کرد: ۲ هزار و ۵۵۹ نفر آموزش‌های مهارتی و ۴ هزار و ۹۳۶ نفر آموزش پایدارسازی و توسعه و یک هزار و ۱۲۱ کودک و نوجوان در کلاس‌های آموزشی تابستانی و حرفه‌آموزی شرکت کردند. در این مدت یک هزار و ۲۶۹ نفر به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی معرفی و مشغول به کار شدند.

عرب همچنین از خودکفا شدن یک هزار و ۶۵۰ خانوار کمیته امداد خراسان‌جنوبی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: از سال ۱۴۰۰ که آمار مستمری‌بگیران ۴۴ هزار خانوار بودند تاکنون ۵ هزار خانوار از حمایت خارج و آمار تحت حمایت این نهاد به ۳۹ هزار خانوار رسیده است.

وی گفت: برخی از خانوارها به صورت موقت و ۶ ماهه تحت حمایت بودند و بنا به خدماتی نظیر جهیزیه و تحصیل که نیاز دارند تحت پوشش قرار می‌گیرد و در نهایت هر مددجو ۳ سال تحت حمایت است مگر سالمند و از کارافتاده باشند.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به این که براساس برنامه ششم توسعه باید خدمات رسانی به سالمندان را برون سپاری و به مردم واگذار کنیم افزود: در این راستا ۷۳ مرکز نیکوکاری در مساجد با ۹۱ مددکار رسیدگی به ۱۸ هزار پرونده سالمند را برعهده گرفتند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها