۲۲ کیلومتر از باند دوم محور دیهوک – راور بهره‌برداری شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۲۲ کیلومتر از باند دوم محور دیهوک به راور با اعتبار ۴۴۰ میلیارد تومان بازگشایی و زیربار ترافیک رفت.

به گزارش “پیام خاوران”، میرمحمد مودی امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: با هدف ایمن سازی محورهای استان و برنامه‌ریزی صورت گرفته جهت تکمیل سریعتر باندهای دوم استان، عملیات اجرایی این قطعه ۲۲ کیلومتری با اعتبار هزینه شده ۴۴۰ میلیارد تومان تکمیل شد و زیربار ترافیک رفت.

وی گفت: طول کل محور دیهوک به راور در حوزه استحفاظی استان خراسان جنوبی ۲۰۵ کیلومتر است که با تکمیل این قطعه ۲۲ کیلومتری مجموعا ۱۴۲ کیلومتر از محور دوبانده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت طرح اجرای باندهای دوم در خراسان جنوبی افزود: ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر باند دوم در استان در دستور کار قرار دارد که تا ابتدای سال جاری ۸۵۰ کیلومتر باند دوم به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۵۰ کیلومتر باند دوم به ارزش قراردادی ۷ هزار میلیارد تومان در دست اجرا داریم و در سال جاری ۱۲۰ کیلومتر باند دوم بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مودی از افزایش ۲٫۵ برابری اعتبارات حوزه حمل و نقل استان خبر داد و اظهار داشت: میزان بدهی راه و شهرسازی استان به پیمانکاران ۷۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: پروژه راه آهن زاهدان ـ بیرجند ـ مشهد به طول ۹۱۷ کیلومتر به عنوان یک پروژه فراملی در دست اجرا بوده که ۴۳۳ کیلومتر آن در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد. با پیش‌بینی صورت گرفته، خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۴ به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

وی افزود: ۵۶ کیلومتر از مسیر ریلی یونسی به گناباد با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است و در تمام شهرهایی که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ایستگاه مسافربری وجود دارد. تمام اعتبارات طرح راه آهن خراسان جنوبی از بخش تهاتر نفتی انجام شده و به‌زودی به پیمانکاران نیز پرداخت می‌شود‌.

بیشتر بخوانید   حضور ‌کارگران کویرتایر در پای صندوق رای به روایت تصویر‌

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها