تخصیص۶۰ درصد اعتبارات حوزه حمل و نقل خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخش حمل و نقل استان مصوب شده که تاکنون ۶۰ درصد این اعتبار تخصیص یافته‌ است.

به گزارش “پیام خاوران“، میرمحمد مودی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین اعتبارات سال گذشته این اداره کل در بخش حمل و نقل ۱۱۰ درصد تخصیص یافته است.

وی از افزایش دو و نیم برابری اعتبارات سال گذشته حمل و نقل استان در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با این افزایش اعتبارات در سال جاری ساخت ۱۲۰ کیلومتر راه را با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال هدف گذاری کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: البته مطالبات پیمانکاران راه استان تا دی امسال حدود هفت هزار میلیارد ریال است.

وی از ساخت باند دوم راه برای نخستین بار در شهرستان بشرویه به همت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تا ابتدای دولت سیزدهم هیچ پروژه باند دوم در شهرستان بشرویه نداشتیم اما اکنون ۲۰ کیلومتر باند دوم در این شهرستان ساخته شده یا در حال ساخت است.

مودی افزود: سه پروژه باند دوم در ورودی شهر بشرویه داریم که بهمن ماه سه کیلومتر از پروژه احداث باند دوم محور بشرویه به طبس (بشرویه به‌سمت سه راهی ده محمد) بازگشایی شد و زیر بار عبور رفت.

وی با بیان اینکه ۶ کیلومتر از بشرویه به ‌سمت فردوس نیز در دست اجراست گفت: به‌ زودی عملیات اجرایی احداث باند دوم پنج کیلومتر از محور بشرویه به‌ سمت طبس آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: احداث ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر باندهای دوم استان را با سه هدف تکمیل کریدورهای اصلی کشور، اتصال تمامی مراکز شهرستان‌ها به شبکه بزرگراهی کشور و اتصال معابر مرزی استان به کریدورهای اصلی برنامه‌ریزی کرده ایم.

بیشتر بخوانید   مردم جامعه را در رسیدن انقلاب و تمدن نوین اسلامی یاری کنند

وی گفت: تا پایان سال گذشته ۸۵۰ کیلومتر باند دوم به بهره‌برداری رسیده که ۱۵۰ کیلومتر آن با اعتبار ۳۰ ‌هزار میلیارد ریال در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ساخته شده‌ است.

مودی اضافه کرد: در زمان حاضر ۵۵۰ کیلومتر باند دوم راه با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال در دست اجرا است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها