امام جمعه موقت بیرجند : نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حضور مردم است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حضور مردم است، مردمی که می خواهند اسلام را یاری کنند و زمینه اجرایی شدن دین را در عرصه های بین المللی فراهم سازند

به گزارش “ پیام خاوران ” حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه شهر بیرجند که در مسجد جامع المهدی (ع) اقامه شد با اشاره به اینکه جریان حق در حال توسعه و روز به روز مانند خورشید در حال فروزان شدن است، اظهار کرد: در چنین شرایطی باید همه ما برای یاری دین خدا به میدان بیاییم.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، این حضور را ناشی از ایمان و بصیرت مردم دانست و گفت: در حماسه ۲۲ بهمن امسال علی رغم توطئه های دشمنان که به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم بودند؛ ملت ایران مانند آهن محکم بعد از ۴۵سال با ایمان بیشتر و عمل خالص تر و بصیرت بالاتر به میدان آمدند.

خطیب جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مردم و جوانان ما امروز بهتر از گذشته و با ایمان قوی تر به میدان آمدند و دین خدا را یاری کردند، تاکید کرد: امروز در بین مردم و جوانان ایرانی همان ایمان و اخلاص اوایل انقلاب و حتی قوی تر وجود دارد.

وی اظهارداشت: نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حضور مردم است، مردمی که می خواهند اسلام را یاری کنند و زمینه اجرایی شدن دین را در عرصه های بین المللی فراهم سازند و لذا این حضور مردم جای شکرگزاری دارد.

حجت الاسلام نوفرستی، حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب و نظام را پشتوانه امنیت ملی و کمک به مسلمانان و مظلومان عالم دانست و افزود: حضور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، در جهان برای مسلمانان و آزادگان موثر است.

بیشتر بخوانید   واژگونی وانت پیکان 4 نفر را مجروح و روانه بیمارستان کرد

وی انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال را یک نمونه دیگر از امتحانات الهی برای ملت ایران عنوان کرد و گفت: قطعا آن ملتی که در ۲۲ بهمن امسال، با بصیرت در راهپیمایی شرکت کردند، همان ها نیز با حضور باشکوه خود در پای صندوق های رای مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و صهیونیست ها و مثلث نحس آنها و ایادی‌شان در منطقه خواهند زد و با رای و انتخاب اصلح لبیک مجدد به امام و رهبری و شهدا خواهند گفت و باز هم سرفراز بیرون خواهیم آمد.

خطیبجمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه در مورد انتخاب افرادی که می خواهیم انجام دهیم دقت کنیم و افرادی انتخاب کنیم که وضعیت کنونی جهان اسلام را بدانند و دقت داشته باشند، اظهارداشت: موقعیت و شرایط کنونی دنیای اسلام اجازه نمی‌دهد که انتخاب نادرست داشته باشیم؛ فردی که بتواند در تزار انقلاب اسلامی در صف بین الملل و رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم خوب عمل کند.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه نماینده مجلس باید باتقوا و تبعیت محض از ولایت و شناخت از دشمنان و عرصه هایی که می‌توان خدمت به بندگان خدا کرد در مجلس قانون تصویب کند، افزود: وعده پیگیری مشکلات روستا کار دهیار و شورا و روحانی روستا است نه نماینده، لذا مردم در شعارهای کاندیداها دقت کنند.

وی با بیان اینکه توجه به نظم کنونی جهان که به نفع اسلام در حال رقم خوردن است باید در انتخاب افراد، شعارها مدنظر باشد، گفت: استکبار جهانی به دنبال ترویج فقر و چپاولگری است که این محکوم به شکست است، بعد از جریان غزه حقایق و جریانات به نفع اسلام خواهد بود و نوید بخش برای رسیدن به حکومت جهانی حضرت حجت خواهد بود و باطل در آینده جایگاه نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید   آیا ریل آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی به ایستگاه آخر می رسد؟

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رسیدن به جایگاه رفیع ولایت، معرفت و شناخت لازم است و وقتی شناخت پیدا کردیم باید عمل کنیم، ادامه داد: انسان برای رسیدن به مقام قرب الهی باید از خداوند اطاعت کند.

وی با بیان اینکه خداوند راه رسیدن به قرب را به همه انسان‌ها نشان می‌دهد اما انسان اختیار دارد که طبعیت کند و یا حقایق را علی‌رغم یقین انکار کند، افزود: امام رضا علیه السلام می فرمایند یکی از راه‌های قرب به خدا نماز انسان با تقوا است.

امام جمعه موقت بیرجند، نماز و زکات را مهمترین عامل قرب الهی شدن از منظر روایات و آیات قرآن عنوان کرد و گفت: معصیت و گناه بزرگترین حجاب برای رسیدن به مقام قرب الهی است.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه آخرت یوم الحق است، گفت: وقتی در قیامت حق آشکار می شود پیوند حقیقی بین مؤمنان ظهور پیدا می کند.

وی با تشکر از موسسه خیریه کمک به کودکان دارای بیماری های ناهنجاری مادرزادی در خراسان جنوبی، گفت: این موسسه یکسالی است که در استان راه اندازی شده و با همکاری مجموعه های استانی از جمله استانداری و سایر نهادها، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کودک را در استان شناسایی کردند و تاکنون ٢۵٠ نفر به صورت رایگان مورد جراحی سخت قرار گرفتند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه همچنین تاکنون ۱۷ مرتبه پزشکان فوق تخصص به بیرجند آمدند و کودکان را ویزیت و جراحی کردند، از پزشکان متخصص و فوق تخصص داخل استان خواست که بیشتر در زمینه کمک به درمان رایگان افراد نیازمند تلاش کنند.

بیشتر بخوانید   اقتصاد مقاومتی را با تکیه بر جوانان و بر اساس ظرفیت های داخلی کشور محقق کنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها