پروژه‌های عمرانی و زیرساختی به‌نام شهدا مزین شود

استاندار خراسان جنوبی امروز در ستاد اجرایی دومین کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های عمرانی و زیرساختی خراسان جنوبی به نام و یاد شهدا مزین شود.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت امروز در ستاد اجرایی دومین کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی اظهار داشت: انتظار است برای معرفی و شناخت بهتر شهدا به نسل جوان و اقشار مختلف مردم به صورت جدی‌تر، عمیق‌تر و آگاهانه‌تر حرکت کنیم.

وی گفت: دومین کنگره شهدای استان در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد لذا با توجه به فرصت باقیمانده باید تلاش شود که کار سطحی نبوده، بلکه کامل، عمیق و پرمحتوا انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: شهدا به پاسداشت ما نیاز ندارند، بلکه این ما هستیم که به یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیازمندیم. شهدا شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند. مدیران باید در مسیر شهدا قدم بردارند و باید بدانیم که کار برای آنها توفیق الهی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

قناعت با بیان اینکه وظیفه ما پشتیبانی از برگزاری مراسم شهداست اما باید نگاه مدیران فراتر باشد و آن را کار صرف معمولی و اداری و عادی نبینند، ادامه داد: اگر در مسئولیتی که داریم توفیقی در حوزه‌های مختلف برای خدمت به استان و مردم داریم، به خاطر توجه به شهداست.

وی با تأکید بر اینکه باید برای برگزاری کنگره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سنگ تمام بگذاریم، گفت: عدم شناخت مردم به ویژه نسل جوان از شهدای شاخص کشور و استان زنگ خطری است که وظیفه و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی خطاب به مدیران متذکر شد: اگر کاری به دست ما به سرانجام رسید، یعنی توفیق کار کردن برای شهدا را داشته‌ایم و اگر انجام نشد، بدانیم که توفیق نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید   امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی به ۶ هزار نفر/خراسان جنوبی جزو 5 استان دارای بیشترین حوادث طبیعی

وی با اشاره به برخی رخدادهای جهانی، خاطرنشان کرد: طبق روایات، فتنه‌‌های آخرالزمانی بسیار سنگین و پیچیده و تشخیص درست آنها  سخت است، لذا باید در چنین شرایط سختی ضمن توکل به خدا، به اهل بیت(ع) و شهدا متوسل شویم تا در فتنه‌های آخرالزمانی عاقبت بخیری خود را از دست ندهیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کمیته‌ها و کارگروه‌های کنگره دو هزار شهید استان فعال‌تر شوند و جلوتر از برنامه زمان‌بندی و فراتر از دستورالعمل‌های دبیرخانه کنگره شهدا حرکت و عمل کنند گفت: پروژه‌های عمرانی و زیرساختی سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ هم به نام و یاد شهدا مزین شود.

وی گفت: منابع مالی مورد نیاز برای برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان از محل یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به حوزه ایثار و شهادت تأمین شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه توجه به برگزاری یادواره و کنگره‌های شهدا یکی از ساده‌ترین روش‌های برای جلب توجه شهداست، تصریح کرد: خراسان جنوبی با اصالت، دین‌دار و شهیدپرور است و باید برگزاری کنگره شهدا هم قوی باشد.

قناعت با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم از کنگره پشتیبانی کنیم، اما باید توجه داشته باشیم به علت غنای کار، حالت خودجوش و مردمی خود را حفظ کند، بیان کرد: از تولید محتوای غنی و اثرگذار هم نباید غافل شد، لذا باید در این زمینه کار جدی‌تر پیش برود.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها