شهردار بیرجند عزل شد/ حسن خسروی سرپرست شهرداری شد

رییس شورای شهر بیرجند گفت: از امروز مهدی بهترین به دلیل بی توجهی به مطالبات مردم دیگر شهردار نیست و حسن خسروی به عنوان سرپرست شهرداری از سوی اعضای شورا انتخاب شد.

به گزارش “پیام خاوران” صبح امروز یکشنبه حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق در نشست خبری در محل شورای شهر بیرجند، اظهار داشت: برقراری تعامل بین دستگاه‌ها و نهاده هایی مانند شورا و شهردار باید دو طرفه باشد.

وی با اشاره به اینکه به نظر من پروژه‌های شهرداری در دو سال گذشته قفل شده است افزود:  نمونه های شاخص آن از جمله موضوع پادگان ۰۴ ، انتقال صنوف آلاینده، تفلیس خیابان ارتش، الحاق روستاها به محدوده خدماتی شهر است.

وی خاطر نشان کرد: به بسیاری از خواسته‌های شورا که در واقع مطالبات به حق مردم بوده است، در این مدت توسط شهردار مورد بی توجهی قرار گرفته است.

عبدالرزاق با بیان اینکه در گذشته انتقادات خود را به اطلاع شهردار بیرجند رسانده ایم، تصریح کرد: متاسفانه از سوی شهردار پاسخی به انتقادات ما داده نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ادامه داد: تاکید ما بر این موضوع بود که خیابان های عدل و معلم همزمان باز گشایی شوند تا از این طریق گره مشکل ترافیکی این محدوده حل شود اما  شهردار بدون توجه به نظر شورا خیابان جدیدی را به عنوان خیابان عدل دهه فجر بازگشایی کرد.

عبدالرزاق گفت: با وجود اینکه شهرداری باید زیر مجموعه شورا باشد اما گویا که شهرداری بیرجند زیر مجموعه شورا نیست و شهردار تنها تعدادی از دستگاه های دیگر است.

وی گفت: مردم انتقاد دارند که چرا شهرداری یکجا با تخلفات ساخت و ساز برخورد می‌کند و جایی دیگر برخورد نمی‌کند و حتی انتقادات مردم را نسبت به بعضی از جشن‌های دهه فجر در فرهنگسرای شهر  به اطلاع شهردار رسانده ایم اما باز هم نسبت به آن بی توجهی شد.

بیشتر بخوانید   مسئولان برای احقاق حق و ایجاد عدالت از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند

وی تصریح کرد: در جلسه ۲۸ بهمن این موضوع ها بررسی شد و در نهایت با رای پنج عضو از هفت عضو حاضر در جلسه شورا مصوب شد که شهردار  کفایت لازم برای ادامه کار را ندارد.

عبدالرزاق ادامه داد: بعد از آن از فرماندار بیرجند، استانداری و دستگاه‌های نظارتی و… با ما تماس گرفته شد و گفتند با توجه به نزدیکی ایام انتخابات درباره مصوبه عزل شهردار دست نگه دارید که ما این کار را انجام دادیم.

به گفته وی این مصوبه شورا را زمانی به هیئت تطبیق فرستادیم که جواب آن را بعد از انتخابات دریافت می کردیم. زمان قانونی لازم در اختیار هیئت تطبیق برای اعلام نظر درباره مصوبات شورا، ۱۴ روز بود که پاسخی در این فرصت دریافت نکردیم.

عبدالرزاق افزود: از امروز ۲۰ اسفند طبق قانون (تبصره هفت ماده ۹۰ قانون تشکیلات شورای شهر) مصوبه شورا مبنی بر عزل شهردار لازم الاجرا است و مهدی بهترین صلاحیت ماندن در شهرداری را ندارد و حسن خسروی از سوی اعضای شورا به عنوان سرپرست شهرداری بیرجند مشخص شده و شهردار در اولین فرصت انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها