خط انتقال گاز دشتک – نهبندان، زیر ساخت اساسی سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: با اقدامات دولت سیزدهم در زمینه اجرای پروژه خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان، پایداری گاز در شرق کشور تضمین می‌شود. 

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت با بیان این مطلب به جلسه دیدار خود با چگنی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این خط انتقال که ظرفیت تزریق گاز به استان را به میزان ۹ میلیون متر مکعب در روز نزدیک می‌کند، تأمین کننده انرژی به عنوان یکی از مهمترین نیازهای سرمایه‌گذاری در منطقه خواهد بود.

وی با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها در خراسان جنوبی، تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم، انجام پروژه‌هایی است که بتوانند این ضعف و عقب ماندگی را جبران کنند.

استاندار خراسان جنوبی از توجه ویژه آیت‌الله شهید رئیسی به مناطق کمتر برخوردار به ویژه استان خراسان جنوبی گفت و تأکید کرد: اجرای خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان و سربیشه، خط انتقال آب دریای عمان، راه آهن چابهار- زاهدان – بیرجند – مشهد و… از جمله پروژه‌هایی است که در راستای این توجه و با هدف کاهش مشکلات منطقه شرق کشور در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت.

قناعت تأکید کرد: با اقدامات دولت سیزدهم در زمینه اجرای پروژه خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان، پایداری گاز در شرق کشور تضمین می‌شود.

وی با اشاره به اهتمام شرکت ملی گاز در شتاب بخشیدن به روند اجرای این پروژه، متذکر شد: اجرای این پروژه به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی در حوزه انرژی، آمایش سرزمینی خراسان جنوبی را تغییر می‌دهد.

به گفته وی؛ اجرای کامل رینگ شرقی گاز کشور، حد فاصل دو راهی دشتک تا نهبندان و در ادامه خط تقویتی نهبندان تا سربیشه، زمینه سرمایه گذاری عظیم شرکت‌ها و هلدینگ‌های اقتصادی را فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی نباید دچار قطعی گاز شود

استاندار خراسان جنوبی با تشکر از اقدامات شرکت ملی گاز در یک سال گذشته در استان، خاطرنشان کرد: این پروژه که در تيرماه سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی شد، به همت شرکت ملی گاز ايران در کمتر از یک سال وارد فاز تزریق گاز شد.

قناعت با اشاره به اینکه فاز اول این پروژه در تيرماه به بهره‌ برداری می‌رسد، تصریح کرد: کلنگ زنی فاز دوم و تکمیل خط از نهبندان تا سربیشه با همین شتاب و توجه شرکت گاز هم مورد درخواست استان است.

وی از مصوبه سفر آیت‌الله رئیسی به استان و تأکید بر احیای سند توسعه نهبندان گفت و متذکر شد: خط انتقال گاز دشتک به نهبندان، تحول در این شهرستان و تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه دولت‌ها به مناطق محرومی همچون نهبندان را به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: رفع دغدغه و نگرانی قطعی احتمالی گاز شبکه در ایام سرد سال و پیک مصرف گاز، از مهمترین پیامدهای اجرای این پروژه در استان خراسان جنوبی است.

قناعت با اشاره به اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه، تأکید کرد: اگر نگاه ویژه دولت سیزدهم نبود، این پروژه با این حجم اعتبار و سنگینی کار، هرگز در استان خراسان جنوبی عملیاتی نمی‌شد.

این دیدار با حضور رحمان محمودی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی همراهی شده است.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها