عبور از پیک مصرف برق در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از افزایش مصرف برق در استان خبر داد و گفت:  هم اکنون از پیک مصرف سال قبل عبور کرده‌ایم و کنترل و مدیریت در پیک بار و تعادل بین عرضه و تقاضای برق در سال جاری بسیار ضروری است.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی دادگر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پیک مصرف برق سال گذشته در استان 348 مگاوات بوده و امسال به بیش از 350 مگاوات رسیده و هم اکنون از پیک سال قبل عبور کرده و کنترل و مدیریت در پیک بار و تعادل بین عرضه و تقاضای برق در سال جاری بسیار ضروری است.

وی گفت: ضروری است مشترکان در ساعات اوج مصرف در دو بازه زمانی 13 تا 18 و 20 تا 23 نهایت صرفه جویی در مصرف برق را داشته باشند تا از قطع برق در این دو بازه حساس جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری پویش “با انرژی” برای فرهنگ سازی در کنترل و مدیریت مصرف برق عنوان کرد: عبور از پیک مصرف برق در این استان نیازمند همراهی مشترکان است و این پویش برای کنترل و دعوت به فرهنگ سازی در مدیریت مصرف برق در حوزه خانگی، اداری، تجاری و سایر حوزه‌ها و مکمل برنامه مدیریت مصرف برق در سال گذشته است.

دادگر افزود: خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از دور کند کولر آبی، رعایت دمای رفاه 25 درجه در کولر‌های گازی، استفاده نکردن از تجهیزات پرمصرف در ساعات اوج بار و حذف روشنایی‌های تزئینی و نمای ساختمان‌ها، از راهکار‌هایی است که مشترکین خانگی و تجاری برای کاهش 15 درصدی مصرف برق خود و جلوگیری از قطع برق می‌توانند به کار گیرند و از جوایز صرفه جویی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: مصرف برق در تابستان امسال در خراسان جنوبی، با اجرای 9 هزار و 715 تفاهم نامه‌ همکاری، مدیریت می‌شود که از این تعداد، سک هزار و 396 تفاهم نامه در بخش صنعتی، 4 هزار و 71 تفاهم نامه در بخش کشاورزی، 3 هزار و 129 تفاهم نامه در بخش عمومی اداری، 39 مورد در بخش مولدین خود تأمین، 25 مورد با جایگاه‌های سی ان جی و هزار و 94 تفاهم نامه در سایر مصارف امضا شده است.

بیشتر بخوانید   توزیع۲هزار بسته لوازم التحریر ویژه طرح قبض سبز دربین دانش آموزان کمتر برخوردارخراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه این تفاهم نامه‌ها برای مدیریت بار شبکه برق در بخش‌های مختلف و جلوگیری از خاموشی یا قطع برق ناخواسته انجام می‌شود افزود: با توجه به برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو و براساس پیش بینی‌های انجام گرفته و همچنین در صورت همکاری کامل این مشترکین و اجرای تفاهم نامه‌های یاد شده به ویژه همکاری و کاهش مصارف در بخش خانگی و تجاری، تأمین برق پایدار در ایام گرم فعلی امکان پذیر خواهد بود.

دادگر گفت: بر اساس آخرین بخشنامه و مصوبه شورای امنیت ملی، ادارات باید در ساعات اداری 40 درصد و خارج از ساعات اداری 70 درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی با اشاره به وجود 800 مشترک صنعتی با قدرت برق بالا در خراسان جنوبی ادامه داد: اوج مصرف این مشترکین 60 مگاوات است که برای مدیریت مصرف این واحد‌ها اقداماتی از جمله کنترل پذیر کردن این مشترکان و عقد تفاهم نامه همکاری در برنامه‌های پاسخگویی بار انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: انجام برنامه‌های فرهنگی با محوریت مدیریت مصرف برق و انرژی، ایجاد امکان رویت پذیری و کنترل پذیری در تمامی مشترکان پرمصرف از قبیل نصب کنتور‌های هوشمند و غیره، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند نیروگاه‌های خورشیدی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مشترکین در تعرفه‌های مختلف از مهمترین اقدامات پیشگیرانه برای گذر از پیک مصرف در تابستان 1403 در خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها