‌طرح اجباری بیمه سلامت ‌از ۱۳ آبان ماه در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با تاکید بر الکترونیکی شدن خدمات بیمه گفت: طرح بیمه اجباری از ۱۳ آبان ماه اجرا می‌شود.

به گزارش“پیام خاوران“، حسین اربابی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته بیمه سلامت در استان اظهار داشت: بیمه سلامت به عنوان نهاد کوچکی حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های سنگین سلامت را دارد.

 

وی با بیان اینکه در آبان سال ۷۳ بحث بیمه همگانی توسط نمایندگان مجلس مصوب شد گفت: طبق این مصوبه سازمان بیمه خدمات درمانی کشور شکل گرفت و کار خود را با بیمه کردن افراد در آن زمان آغاز کرد.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه در آن زمان افراد زیادی زیرپوشش بیمه نبودند افزود: اما به سرعت و با پیگیری‌های مجلس و اینکه بیمه همگانی برای آحاد ملت در سطح کشور است در سال ۷۶ صندوق بیمه روستائیان شکل گرفته و به تدریج توسعه یافت.

 

اربابی ادامه داد: در سال ۸۴ صندوق روستائیان توزیع دفترچه را بین روستائیان شروع کرد و بیمه به همه روستائیان تعلق گرفت که در این راستا جمعیت بیمه شده سازمان از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشت.

 

وی تاکید کرد: باز هم مشاهده می‌شد که برخی افراد تحت پوشش بیمه نبودند که در این راستا در سال ۸۷ صندوق بیمه ایرانیان تاسیس و افراد با هزینه پایین تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: برای رفع بیشتر مشکلات بیمه‌ای طرح تحول سلامت و ایجاد صندوق بیمه همگانی در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر جمعیت بیمه شده به بیش از ۴۰ میلیون نفر رسید.

 

تجمیع بیمه‌ها برای حفظ مال سازمان‌های بیمه گر

 

اربابی افزود: در برنامه پنجم توسعه نمایندگان به این نتیجه رسیدند که برای حفظ مال سازمان‌های بیمه‌گر باید بحث تجمیع بیمه‌ها مطرح شود که در سال ۹۲ بیمه خدمات درمانی به نام بیمه سلامت تغییر کرد و این بیمه برابر قانون شکل گرفت.

بیشتر بخوانید   قدردانی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

 

وی با بیان اینکه هنوز به طور کامل قانون تجمیع بیمه‌ها اتفاق نیفتاده است اظهار داشت: بحث اصلی تجمیع بیمه‌ها با رفع همپوشانی‌ها امکان دارد و اینکه هر ایرانی تنها یک بیمه داشته باشد.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: از سال ۹۶ رفع مشکل همپوشانی‌ها در دستور کار قرار گرفت و در حال انجام است که توانستیم در صندوق‌های مختلف ۲۰ هزار مورد رفع همپوشانی داشته باشیم اما پیش‌بینی می‌شود درصدی همپوشانی هنوز وجود دارد.

 

اربابی برخی از همپوشانی‌ها را اجباری عنوان و بیان کرد: اما بسیاری قابل رفع که باید در دستور کار باشد.

 

کاهش ۵ درصدی هزینه‌های درمان

 

وی افزود: در راستای بحث نظام‌مند شدن هزینه‌های درمان نیز مدیریت منابع و مصارف به صورت جدی در نظام سلامت در دستور کار قرار گرفت که در این راستا با پزشکان مذاکرات فراوانی شد که درمان بیماران از بحث درمان درخواستی به سمت درمان نیاز بیمار پیش برود و بر اساس نیاز، هزینه‌ها شکل بگیرد.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: در این راستا بیش از ۴۰۰ پروتکل به سازمان‌های بیمه‌گر ابلاغ شد و بحث هزینه‌های درمان با وجود افزایش تعرفه ۵ درصد کاهش یافت.

 

اربابی ادامه داد: امروز چیزی که مغفول مانده الکترونیکی شدن خدمات است و باید دفترچه‌ها به سمت حذف پیش برود چرا که در این صورت پایش راحت‌تر خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: در این راستا بحث نسخه الکترونیکی برای درمان سرپایی به استان‌ها ابلاغ شده که در خراسان جنوبی در سه شهرستان سرایان، فردوس و بشرویه به صورت آزمایشی شش ماه است که آغاز شده است‌.

بیشتر بخوانید   3400 ‌تن خرما‌ در شهرستان طبس برداشت شد

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت ۸ هزار نسخه به صورت الکترونیکی و تنها با کد ملی بیمار تولید شده است.

 

اربابی ادامه داد: قرار است برای خدمات بستری نیز این کار انجام شود که از مهرماه در بیمارستان رازی انجام و تا اواسط آبان ماه قرار است در تمام بیمارستان‌های استان انجام شود‌.

 

فعالیت ۹۴ مرکز بهداشت روستایی در خراسان جنوبی

 

وی از فعالیت ۹۴ مرکز بهداشت روستایی در استان خبر داد و گفت: در زمینه استقرار پزشک خانواده در این مراکز کار خوبی انجام شده و هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و از نظر دارو نیز وضعیت مطلوب است.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جمعیت عمده تحت پوشش این بیمه در استان روستائیان هستند بیان کرد: از ۴۸۰ هزار بیمه شده سلامت ۳۴۰ هزار روستایی هستند که خدمات خوبی به آنها ارائه می‌شود.

 

اربابی از اجرای قانون اجباری شدن بیمه سلامت با رعایت آزمون وسع خبر داد و تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه نمایندگان بحث اجباری شدن بیمه را مطرح کردند و قرار بر این شد که دهک‌های درآمدی توسط وزارت کار به بیمه سلامت گزارش شود.

 

وی یادآور شد: در این راستا دهک‌های یک تا ۳ مشمول بیمه رایگان و دهک‌های چهار ۵۰ درصد هزینه را دولت پرداخت می‌کند و دهک‌های ۵ و بالاتر ۱۰۰ درصد هزینه‌ها را خودشان تقبل می‌کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام این است که منابع عمومی به سمت افراد محروم سوق پیدا کند.

بیشتر بخوانید   نمایشگاه اکسپو، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های مرزی استان خراسان جنوبی

منبع:تسنیم
انتهای پیام/

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها