درآمد ۵میلیارد تومانی سرمایه گذاران برق خورشیدی درخراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۹۶ تا اول آذر امسال حدود ۵ میلیارد و ۲۷۹ میلیون تومان هزینه انرژی خریداری شده از سرمایه گذاران نیروگاههای خورشیدی در استان پرداخت شده است.

مهندس مهدی دادگر  در گفت وگو با خبرنگار ” پیام خاوران”  اظهار داشت: این مبلغ مربوط به ۵ هزار و ۳۹۲ مگاوات انرژی می باشد که در درمدت یاد شده توسط ۲۲۱ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲هزار و۳۵۷ مگاوات تولید شده است.

 

وی با اشاره به وسعت استان خراسان جنوبی گفت: زمینه مساعد استان از لحاظ جغرافیایی و سرمایه گذاری در این زمینه باعث شده در کلیه شهرهای استان از این عرصه استفاده شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی همچنین اشاره داشت: شهرهای بشرویه و بیرجند بیشترین تعداد و شهرهای قاین و بیرجند بیشترین ظرفیت نصب شده را دارند.

 

دادگر با بیان اینکه انرژی تولیدی در ماه های مختلف سال با عنایت به طول روز وشدت آفتاب و جهت تابش متفاوت بوده است گفت: میانگین درآمد هر نیروگاه خانگی ۵کیلو وات درماه تقریباً ۹۵۰ هزار تومان است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بااشاره به پیک ۲۸۸ مگاواتی مصرفی استان در تابستان امسال بیان کرد: ظرفیت ۲۰٫۸۶ مگاواتی نیروگاه های تجدیدپذیرمعادل ۷٫۲ درصد از این مقدار است که از این منظر نیز استان خراسان جنوبی رتبه برتردرکشور را دارد.

 

دادگر با بیان اینکه وضعیت تعداد نیروگاه های خورشیدی و ظرفیت نصب شده با عنایت به تعداد مشترکین آنان و پیک باردر مقایسه با سایر استانها بسیار مطلوب بوده است اظهارامیدواری کرد: با افزایش استقبال مردم استان در این عرصه،استان خراسان جنوبی در تولید انرژی خورشیدی سطح کشور پیشگام خواهد بود.

 

وی داشتن اشتراک برق و سند مالکیت ملک به نام صاحب اشتراک و افتتاح شماره حساب در بانک به نام صاحب اشتراک را از شرایط اولیه امکان انعقاد قرارداد با شرکت توزیع نیروی برق برشمرد.

بیشتر بخوانید   شبکه‌ برق ۲۱۷ روستای خراسان جنوبی بهسازی می شود

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی همچنین بیان داشت: با توجه به افزایش نرخ انرژی در پی مصوبه جدید وزیر نیرو صاحبان نیروگاه می توانند با مراجعه به مدیریت توزیع برق شهرستانهای استان درخواست تنظیم الحاقیه و نرخ قرارداد قبل را به نرخ روز اصلاح نمایند.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها