قیمت زعفران در بازار جهانی منصفانه نیست

احتشام ضمن گلایه از اینکه قیمت زعفران در بازار جهانی منصفانه نیست، گفت: تمام تلاش اتاق بازرگانی در شورای ملی زعفران تعیین قمیت مناسب است که بتوانیم زعفران کشاورزان خود را با قیمت واقعی بفروشیم.

به گزارش “پیام خاوران “ محسن احتشام شامگاه (۷ بهمن) در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار داشت: سه دستور جلسه خوب در این شورا داشتیم که تشکیل کمیته مشترک ایران و پاکستان یکی از مصوبات خوب این شورا بود که مقرر شد این کمیته بین اتاق بازرگانی خراسان رضوی، جنوبی و سیستان بلوچستان به صورت مشترک تشکیل شود تا از ظرفیت های بازار افغانستان با همکاری سه اتاق بازرگانی بیشتر استفاده کنیم.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی بیرجند افزود: نظرات و پیشنهادات دستگاه های متولی امر در جلسه مطرح و مصوب شد و استانداران سه استان جلساتی در مشهد خواهند داشت که پیشنهادات مطرح شده ملاک تصمیم گیری های بعدی قرار خواهد گرفت.

 

احتشام گفت: دستور جلسه دوم تفویض بخشی از اختیارات سازمان صنعت، معدن و تجارت به شورای ملی زعفران بود که در جلسه گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در استان خراسان رضوی و جنوبی مصوب شد تا شورای ملی زعفران بتواند در فرآیند صادرات و برندسازی و معرفی نشان ملی زعفران حرکت و بتوانیم در بازار جهانی زعفران سهم خود را از زعفران بسته بندی با نشان ملی زعفرانی افزایش دهیم.

 

وی ادامه داد: دستور سوم شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی؛ گزارش کمیسیون واردات و صادرات بود که طبق منوال همیشگی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی یکی از کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی ورود می کند و گزارشی از اقدامات را برای بهبود فضای کسب و کار و توسعه صادرات ارائه می دهد، در این شورا مشخص شد که بازار افغانستان ظرفیت های خوبی دارد که باید بیشتر از آن استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید   شناسایی۲۶۵ بیمار مبتلا به کرونا

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی بیرجند گفت: انتخابات اعضای اصلی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی انجام شد و مدیران شایسته و اعضای دیگر در کارگروه بعدی اضافه می شوند.

 

اختیارات استاندار خراسان جنوبی در حوزه صنعت و تولید کنندگان بیشتر شود

 

احتشام افزود: همکاری بخش دولتی با بخش خصوصی در خراسان جنوبی خوب است و به عنوان یک سرمایه گذار که ۲۵ سال در حوزه استان فعالیت دارم؛ همکاری های بخش دولت را با بخش خصوصی خوب دیده ام ولی اختیارات متولیان امر خراسان جنوبی توسط دستگاه های اجرایی پایتخت باید افزایش یابد و انتظار داریم اختیارات و تصمیم گیری های استاندار خراسان جنوبی بیشتر شود تا به صنعت‌گر و کارآفرین کمک کند؛ چراکه روند تصمیم گیری های چندین ساله در تهران کار را با تاخیر مواجه می کند.

 

وی گفت: تعامل، همکاری و هم افزایی دولت و بخش خصوصی در خراسان جنوبی خوب است ولی از انجایی که سال رونق تولید است و رهبری هم بر مقوله تولید بیشتر تاکید دارند؛ باید اداره بیشتری بر رفع موانع و مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان داشته و از کارآفرینان بیشتر حمایت کنیم.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی بیرجند ادامه داد: رفع مشکلات تولید کنندگان را از بخش دولتی توقع داریم که امیدواریم با اختیارات تفویض شده از مرکز به استان خراسان جنوبی در راستای کمک به تولید کنندگان و کارآفرینان تولید کنندگان استان را توانمند کنیم.

 

احتشام گفت: زیرساخت های استان خراسان جنوبی نسبت به استان های توسعه یافته ضعیف است و باید تولید کنندگان استان حمایت و توانمند شوند تا در بازار رقابتی بتوانند فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید   چگونه زعفران اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

 

وی با بیان اینکه زعفران، فخر خراسان جنوبی است، گفت: زعفران با معیشت بیش از ۲۰۰ هزار خانوار در خراسان جنوبی و رضوی عجین شده است و این موضوع صادرات زعفران را با اهمیت کرده و باید بتوانیم قیمت منصفانه ای برای زعفران در دنیا به جود آوریم.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی بیرجند مطرح کرد: قیمت منصفانه سبب می شود تا دست رنج کشاورزان با یک قیمت واقعی به آن ها برسد لذا تمام تلاش اتاق بازرگانی در شورای ملی زعفران تعیین قمیت مناسب است  که بتوانیم زعفران کشاورزان خودمان را با قیمت واقعی بفروشیم.

 

احتشام افزود: در بازار جهانی شاهد قیمت هایی از خرید زعفران هستیم که ما این قیمت را منصفانه نمی دانیم و شورای ملی زعفران تلاش دارد با برند سازی و حضور در بازار جهانی و مدیریت بازار صادرات زعفران به سمتی حرکت کند که قیمت زعفران به نفع کشاورزان منصفانه تعیین شود.

 

وی گفت: در نظر داریم از تولید تا بسته بندی از حقوق مصرف کننده هم در داخل و هم در خارج دفاع کنیم تا مصرف کننده هم کالای با کیفیت دریافت کند.

 

منبع:شبستان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها