بیش از ۶۰ هزار قلم کالای قاچاق سلامت محور در خراسان جنوبی منهدم شد

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۰ هزار قلم کالای قاچاق سلامت محور در استان خراسان جنوبی منهدم شده است که امروز نیز مرحله دوم منهدم کردن این کالاها برگزار شد.

به گزارش  ” پیام خاوران” ، نگهداری و توزیع کالایی که بدون مجوز وارد شده باشد در سراسر کشور جرم بوده و مشمول مقررات مربوط به قاچاق کالا می‌شود.

از سوی دیگر وقتی قیمت کالایی در یک کشور با اجرای طرح‌های دستوری و با تمهیدات خاص کاهش می‌یابد، در نتیجه سوءاستفاده‌کنندگان به دنبال تهیه آن کالای ارزان‌قیمت برای قاچاق آن به بیرون از مرزها هستند و آنطور که مقام معظم رهبری فرمودند کالاهایی که به صورت قاچاق وارد می شود اثر سوء را بر تولید و اشتغال خواهد گذاشت.

در هر حال تصمیم قاطع دولت این است که این کالاها دوباره به چرخه مصرف بازنگردد و خوشبختانه مبارزه با کالای قاچاق طی چند ساله اخیر در کشور خوب بوده است.

مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی ظهر امروز در حاشیه مراسم انهدام کالاهای قاچاق سلامت محور در بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان بیش از ۶۰ هزار قلم کالای قاچاق سلامت محور منهدم شده است.

محمدحسین شیخ زاده وزن این کالاهای قاچاقی را ۱۸ تن به مبلغ ۵ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: کالاهای انهدامی این مرحله شامل لوازم آرایشی بهداشتی، مواد خوراکی غیر قابل مصرف، داروهای گیاهی و شیمیایی، بذور غیر مجاز و بیش از ۸ تن مواد لبنی غیر مجاز، مواد دخانی، داروهای انرژی زا و… است.

وی وزن این میزان کالا که امروز منهدم شد را بیش از ۱۳ تن اعلام و تصریح کرد: حکم قضایی کالاهای قاچاق سلامت محور در کوتاهترین زمان ممکن صادر می‌شود چون فساد پذیر بوده و مشکل ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید   ٣٦ روستای استان خراسان جنوبی به شبكه ملی اطلاعات پیوست

مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی افزود: این عملکرد، فروش و انهدام‌ها در کشور نتیجه زحمات همه دستگاه‌ها و ارگان‌های دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز وعضو ستاد برنامه ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه‌های مرتبط شامل تعزیرات دادگستری، گمرک و… است.

شیخ زاده با اشاره به اینکه مابقی کالاها در پروسه دادرسی قرار می‌گیرد تا احکام قضایی برای آن صادر شود، گفت: اگر قطعیت حکم قاچاق بودن کالاها صادر شد طبق مواد ۵۰ و ۵۹ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آئین نامه‌های مربوطه بخشی از این اقلام به صورت فروش به شرط صادرات از کشور خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه فروش به شرط صادرات کالای قاچاق با هدف حمایت از تولید داخلی صورت می‌گیرد، ادامه داد: این کالاها به صورت مزایده فروخته و به وسیله خریدار از طریق گمرک به خارج از کشور صادر می‌شود.

مدير جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی از ۹۶۰ پرونده موجود تشکیل شده در این نهاد خبر داد و اظهارکرد: فروش کالاهای قاچاق با موضوعیت صادرات و فروش مواد اولیه واحدهای تولیدی داخل کشور در استان نیزبیش از ۳٫۵ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

شیخ زاده با اشاره به اینکه انهدام این مرحله از لحظ وزنی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد و از لحاظ ارزشی ۵۰ درصد رشد داشته است، گفت:
وی بر ضرورت فرهنگ سازی برای پیشگیری از قاچاق کالا در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: قاچاق معضلی است که خسارت‌های گسترده ای از حيث اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به کشور وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید   برگزاری تورهای رسانه ای بازدید از ابر پروژه های استان خراسان جنوبی

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها