۳۵ کانون بحرانی گرد و خاک در خراسان جنوبی شناسایی شد/ خراسان جنوبی دومین استان بیابانی کشور

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از وجود ۳۵ کانون بحرانی گرد و خاک در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر یک سوم استان درگیر پدیده گرد و غبار است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حسن اکبری  امروز در نشست منطقه‌ای هماهنگی و نظارت بر پروژه‌های مقابله با گرد و غبار ویژه استان‌های جنوبی و شرق کشور اظهار داشت: خراسان جنوبی دومین استان پهناور کشور است.

 

وی افزود: این استان با ۱۵ میلیون هکتار مساحت دومین استان بیابانی کشور نیز محسوب می‌شود‌.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۵ کانون بحرانی گرد و غبار در استان وجود دارد بیان کرد: یک سوم مساحت استان در حال حاضر درگیر پدیده گرد و غبار است.

 

اکبری ادامه داد: در استان ۲ میلیون هکتار کانون بحرانی فرسایش داریم که با این پدیده گرد و غبار و فرسایش شرایط استان بسیار سخت است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: در بخش‌هایی از استان نیز چرای بی‌رویه دام سبب کاهش شادابی بوته‌ها شده که با مشکلات متعدد از جنبه انسان ساخت مواجه هستیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیون مترمکعب کسری مخزن در خراسان جنوبی داریم تصریح کرد: در دهه اخیر ۵۴ درصد کانون‌های بحرانی فرسایش افزایش یافته است.

 

اکبری ادامه داد: با وجود تمام کارهای مثبتی که انجام شده اما پدیده تغییر اقلیم را نیز باید در نظر داشت و باید برای جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفری استان در یک پهنه ۱۵ میلیون هکتاری اشتغال پایدار ایجاد و از بحران گرد و غبار نیز جلوگیری شود که این مهم نیازمند همت ویژه است.

 

بیشتر بخوانید   هم بخش خصوصی از اشتغال خراسان جنوبی چقدر است؟

وی با اشاره به اینکه شرایط اشتغال زایی و توسعه استان بسیار حساس است گفت: تمام اقداماتی که در این حوزه انجام شود موثر خواهد بود.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: در این راستا کارهای خوبی در این زمینه شروع شده و بزرگترین مزیتی که وجود دارد همگرایی دستگاه‌های اجرایی است که با جدیت کار می‌کنند.

 

اکبری از تدوین سند سازگاری با کم آبی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: امید است با اجرایی شدن این سند شاهد مدیریت منابع بیشتر آب در استان باشیم.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها