بیش از ۲ هزار وقف در شهرستان بیرجند و درمیان وجود دارد

رئیس اداره اوقاف وخیریه شهرهای بیرجند و درمیان از وجود ۲ هزار و ۶۹۱ وقف در این شهرستان ها وجود دارد

به گزارش خبرگزاری “پیام خاوران”حجت الاسلام دادخدا خدایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دهه وقف یادآور نام و آوازه نیک مردان و زنانی است که خود را با وقف مال و ملک جاودانه کردند.

 

وی با بیان اینکه دهه وقف فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های وقف است گفت: دهه وقف تلنگری به افراد خداجویی است که شاید آنها هم خواسته باشند خود را به نحوی در جرگه ماندگاران، ماندگارکنند.

 

رئیس اداره اوقاف وخیریه شهرهای بیرجند و درمیان افزود: دهه وقف ابراز وظیفه است تا متولیان امر در این خصوص از باب اتمام حجت ویژگی‌ها و اثرات مطلوب و کارایی وقف را برای مردم بیان کنند.

 

خدایی با بیان اینکه دهه وقف تصمیم گرفتن برای تصمیم اخروی است تصریح کرد: باید به نسبت به وقف و موقوفات حساس بوده در شناسایی و احیاء موقوفات، همیار اوقاف باشیم.

 

وی ادامه داد: در ارزش گذاری و قیمت گذاری موقوفات تفاوت قائل نشویم و دید و رویکرد نسبت به وقف باید عوض شود و کوتاهی متولیان را به اسم وقف گذاشت.

 

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرهای بیرجند و درمیان خاطرنشان کرد: وقف‌های جدید و نو را با توجه و اقتضای نیاز روز همان محل ایجاد کنیم و وقف‌هایی که در روستاها وجود دارد و دست خوش تصرفات بعضی شده را به اوقاف معرفی کنند.

 

خدایی اظهار کرد: در خصوص امامزاده‌ها نیز انتظار این است که زائران و مسافران با حضورخود و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی آنها را از غربت درآورند.

 

وی افزود: در مجموع ۲ هزار و ۶۹۱ وقف در شهرهای بیرجند و درمیان وجود دارد که بیشتر موقوفات مربوط به عزاداری ماه محرم و صفر است.

بیشتر بخوانید   پرداخت 67 میلیارد تومان تسهیلات به ۴۳ واحد تولیدی خراسان جنوبی

 

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها