لزوم مقابله جدی با مسأله اعتیاد

استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع مبارزه با مساله اعتیاد باید بیشتر جدی گرفته شود.

به گزارش “پیام خاوران”، محمدصادق معتمدیان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه لزوم مقابله جدی با مسأله اعتیادخلأهای قانونی در برخی موارد، کار دستگاه‌های متولی مبارزه با مواد مخدر را سخت کرده است گفت: مساله اعتیاد باید بیشتر جدی گرفته شود و دستگاه‌های امنیتی باید با همکاری بیشتر با این مساله مبارزه کنند.

 

وی همچنین افزود: اعتبارات خوبی از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور برای مقابله با مواد مخدر به وزارتخانه‌های مربوطه داده میشود که اگر این اعتبارات استانی اختصاص یابد بهتر خواهد بود.

 

استاندار خراسان جنوبی همچنین بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای نصب ایکس ری در مرز ماهیرود برای جلوگیری از ورود مواد مخدر و قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: باید هرچه زودتراین موضوع تعیین تکلیف شود.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان نیز از بومی سازی طرح یاری گران زندگی خبر داد.

 

حسنی مقدم با بیان اینکه طرح یاری گران زندگی طرحی کشوری وبراساس سه محور پیشگیری، درمان و صیانت از بهبود یافتگان است و خراسان جنوبی اولین استانی است که این طرح را بررسی و بومی سازی کرده و وظایف دستگاه‌های عضو و غیر عضو مشخص شده است.

 

سرهنگ دادگر جانشین فرماندهی انتظامی استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است افزود: دراین زمینه  ۹۰۹ خودرو متوقف و بیش از سه هزار پرونده تشکیل شده است.

 

سرهنگ دادگر جانشین فرماندهی انتظامی استان نیز از افزایش ۲۱ درصدی کشفیات مواد مخدر از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۳۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع ماده مخدر کشف و بیش از سه هزار پرونده تشکیل شد.

بیشتر بخوانید   رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای خراسان جنوبی نیازمند تامین و تخصیص اعتبارات خاص است

 

مهدیزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: در دو سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۸۵ معتاد تحت پوشش ۸۶ مرکز درمانی و حمایتی استان قرار گرفته اند.

منبع:صداوسیما

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها