رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای خراسان جنوبی نیازمند تامین و تخصیص اعتبارات خاص است

استاندار خراسان جنوبی گفت: رفع نقاط پرحادثه در محورهای استان و روکش آسفالت راه‌ها نیازمند تامین و تخصیص اعتبارات خاص و بیشتری است.

به گزارش “پیام خاوران”، جواد قناعت در جمع خبرنگاران با اشاره به در دیدار خود با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: مرز مشترک با افغانستان، وجود پایانه مرزی و قرار گرفتن استان در مسیر دو کریدور مهم شمال- جنوب و شرق – غرب، فرصت‌های مناسبی در بحث حمل و نقل و ترانزیت خراسان جنوبی است.

وی با تأکید بر حادثه خیز بودن محورهای مواصلاتی استان ناشی از حجم ترددها، رفع نقاط حادثه خیز را در راستای ارتقاء سطح ایمنی جاده ها ضروری خواند و گفت رفع نقاط حادثه خیز استان، تأمین و تخصیص اعتبارات خاص و بیشتری را می‌طلبد.

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت و اهمیت اجرای عملیات راهداری در محورهای استان تاکید و گفت: حمل و نقل جاده‌ای، حوزه‌ای اقتصادی و اجتماعی به شمار می‌آید و تلاش استانداری، رفع مشکلات فعالان این بخش است.

قناعت با اشاره به وسعت استان و کویری بودن این منطقه، اهمیت و اولویت رسیدگی به روکش راه‌های استان و ضرورت نوسازی و افزایش ناوگان و ماشین آلات راهداری در جهت بهبود عملیات راهداری استان را یادآور شد.

وی خاطرنشان کرد: رفع نقاط پرحادثه در محورهای استان و همچنین روکش آسفالت راه‌ها نیاز به تامین و تخصیص اعتبارات خاص و بیشتری دارد.

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و نقل جاده‌ای کشور نیز در این جلسه در رابطه با نگهداری راه‌ها عنوان کرد: با توجه به وسعت راه‌ها وخسارات وارده در اثر سیل‌های اتفاق افتاده در سال‌های اخیر و با توجه به محدود بودن اعتبارات ابلاغی، تمام سعی و تلاش مجموعه سازمان بر این بوده محورهای کشور در سطح ایمن و قابل قبولی جهت استفاده کاربران نگهداری شود.

بیشتر بخوانید   کمک ایمیدرو در ایجاد زیرساخت‌های جاده‌ای شهرستان‌های نهبندان و سربیشه

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی مناسب در استان و تلاش سازمان، فعالیت‌های مناسبی در جهت رفع مشکلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام شود.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها