لزوم بیان حقایق در بحث آموزش/ کودکان رها نشوند

آیت الله عبادی با بیان اینکه در بحث آموزش اگر حقایق بیان نشود انسان سر از خرافات در می آورد، گفت: اگر خانواده ها به کودکان نرسند می بینیم که در آینده جامعه را افراد ناصالح تشکیل داده اند و رشد فکری آنان را حفظ کنید چرا که سبب ناامیدی دشمنان می شود.

به گزارش “پیام خاوران “، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز سه شنبه در دیدار با جمعی از دانش آموزان دبستان پسرانه برکت سایت اداری بیرجند اظهار داشت: انسان در ذات خودش اشرف مخلوقات است و اگر در طول تاریخ از خانواده ها تا معلم ها فرزند انسان را گمراه نکنند قطعا انسان منازل رشد و کمال را بر اساس قطب نمای فطرت طی می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان می تواند آن استعداد بزرگ یعنی اشرف مخلوقات بودن را به فعلیت برساند، افزود: خداوند متعال در حدیث قدسی از انسان کامل به مثل خودش تعبیر می کند و این موضوعات در فطرت انسان نهفته است و هنر آن است که بر اساس تعلیمات انبیا این ذخایر استخراج شود اما متاسفانه این کار صورت نمی گیرد.

 

وی بیان کرد: اگر مسئله آموزش برای انسان مطرح است به این معنا است که ذاتا انسان از دانستن احساس بزرگی می کند و از ندانستن احساس نادانی دارد و حس کنجکاوی ذاتا در وجود انسان قرار داده شده است و در بحث آموزش اگر حقایق بیان نشود انسان سر از خرافات در می آورد و خرافات همان بدل کاذب علم است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه انگیزه پرستش تحمیلی نیست بلکه در فطرت انسان قرار دارد، ادامه داد: انگیزه پرستش اگر در انسان تقویت و تربیت شود قطعا فرد به یک انسان کامل و حق پرست تبدیل می شود و اگر تقویت نشود انسان بت پرست و کافر می شود و انگیزه پرستش در ذات انسان قرار دارد و نمی توان آن را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید   بخش های همودیالیز،بانک خون و قلب در بیمارستان سربیشه تجهیز و افتتاح شد

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه اخلاق و ادب در ذات انسان است، افزود: اگر درست تعبیر شوند فطرت می تواند انسان را تبدیل به یک انسان متعهد به اخلاق و آداب صحیح کند و اگر فطرت را درست اشباع نکنیم دچار انحراف می شویم.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال بر اساس فطرت الهی انسان را آفریده است، در ادامه گفت: ممکن است خانواده‌ها، معلمان و جامعه به این موضوع توجه نکنند و سبب شوند که فرزندان سر از گمراهی در بیاورند و حق انسان را ضایع کنند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اگر کودکان را رها کنیم گمراه می شوند، افزود: کودکان باید زندگی را با کمک علم و تجربه جلو بیایند و اگر خانواده ها و معلمان به کودکان نرسند می بینیم که در آینده جامعه را افراد ناصالح تشکیل داده اند و اگر شرایط مساعد برای کودکان باشد می بینیم که در آینده افرادی همچون شهید چمران و شهید مطهری از آنان ساخته شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رشد فکری کودکان را حفظ کنید چرا که سبب ناامیدی دشمنان می شود، اظهار کرد: وقتی که ارزش‌ها زیر سوال می رود و جامعه حالت مادی به خودش می گیرد قطعا نسل نوجوان دچار آسیب خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه نوجوانان ما امروز ادب و اخلاق نسبت به خانواده و معلمان و بزرگترهای خود دارند، ادامه داد: درس خواندن عبادت و علم یک فریضه است و ما به آینده نوجوانان این نظام امیدوار هستیم و این افراد آینده سازان کشور هستند و باید کشور را اداره کنند و امیدواریم نسبت به جامعه خود دلسوز باشند.

بیشتر بخوانید   تأمین وسایل گرمایشی برای نیازمندان خراسان جنوبی

منبع: شبستان

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها