بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند را بیشتر بشناسید

بیمارستان ولی عصر (عج) بیمارستانی آموزشی درمانی بوده که هم اکنون دارای ۲۹۷ تخت فعال می باشد که بخش های بستری آن شامل بخش های عفونی – داخلی – داخلی فوق تخصصی – اطفال – PICU- NICU- ICU – ENTو چشم – زنان – زايشگاه و اتاق عمل است

به گزارش “پیام خاوران “ عملیات ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) در زمینی به مساحت ۱۲ هکتارو زیر بنای ۲۵۰۰۰ متر مربع در دو طبقه واقع در خیابان آیت ا… غفاری در سال ۱۳۶۴ آغاز و تا سال ۱۳۷۸ که موقتا تحویل شده است ادامه یافت.

 

در پروژه ساخت بیمارستان بهره بردار وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشکی کارفرما وزارت مسکن و شهرسازی و مجری طرح شرکت خانه سازی بوده اند.عملیات ساخت و راه اندازی (با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال) بر عهده پیمانکاران متعهد از جمله شرکت های مشهدسازه- توس امکان-ایده ال-گازسو و ….بوده است.

 

بیمارستان ۲۲۴ تختخوابی ولیعصر بیرجند در آذر ماه ۱۳۷۹ با دو بخش داخلی و اورژانس مورد بهره برداری قرار گرفت و به تدریج بخشهای پاراکلینیک مانند آزمایشگاه و رادیولوژی فعال گردید.

 

در اواخر سال ۱۳۷۹ بخش اطفال از بیمارستان امام رضا به اين مرکز منتقل شد و طي سال ۱۳۸۰ کار انتقال بخشهاي زنان- قلب- زايشگاه – ccu – چشم – گوش و حلق- اعصاب-عفونی و دیالیز و اتاق عمل زنان و چشم و گوش به پایان رسیدو درمانگاههای مرتبط با این بخشها از جمله واحدهای شنوایی سنجی و بینایی سنجی نيز فعاليت خود را آغاز نمود.

 

در سالهاي۱۳۸۱ و۱۳۸۲ نيز بخشهاي ويژه اي مانند ICU – NICU – درمانگاه پوست و کلینیک بیماران خاص که تا کنون در این شهرستان وجود نداشتند راه اندازی شدندو در بهمن ۱۳۸۶ نیز بخش ICU قلب باز و اتاق عمل قلب باز به بهره داری رسید همچنین در بهمن ماه ۱۳۸۷ بخش MRI افتتاح گردید .

بیشتر بخوانید   اجرای ۳۰۰ برنامه هفته ملی کودک در خراسان جنوبی آغاز شد

در سال ۱۳۸۸ بخشهای CCU۲ ،آنژیوگرافی ،CT Scan اسپیرال به خدمت بالینی و پاراکلینیکی افزوده گردید.در سال ۱۳۸۹ بخش PICU اطفال نیز به این مجموعه اضافه شد در طول این ساله تجهیزات آزمایشگاهی جدیدی با قابلیت های فراوان و صرف وقت کمتر برای آزمایشگاه خریداری گردید .

 

بیمارستان ولی عصر (عج) بیمارستانی آموزشی درمانی بوده که هم اکنون دارای ۲۹۷ تخت فعال  می باشد که بخش های بستری آن شامل  بخش های عفونی – داخلی – داخلی فوق تخصصی – اطفال – PICU- NICU- ICU – ENTو چشم – زنان – زايشگاه و اتاق عمل  وشامل درمانگاه هاي داخلي – اطفال –  گوارش – غدد – کليه و مجاري ادراري – ديابت – قلب   ميباشد وتخت هاي ويژه آن شامل ۱۳ تخت ICU،۳۰ تخت NICU  و۷ تختPICU  است.

آدرس: خراسان جنوبی-خیابان غفاری ، بیمارستان ولیعصر (عج) تلفن:۹-۳۲۴۴۳۰۰۰-۰۵۶   دورنگار:   ۳۲۴۴۲۰۸۸-۰۵۶

 

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها