پیشرفت کشور محصول اتحاد نخبگان حوزوی و دانشگاهی است

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه مقام رهبری به موقع به میدان آمد و مردم با سرعت صف خود را از اشرار جدا کردند یادآور شد: برای نخستین بار فتنه به این بزرگی در عرض ۴۸ ساعت خاموش شد و این نشان از اقتدار مردم و ولایت فقیه دارد.

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران ” حجت الاسلام والمسلمین محمد مختاری ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان بیرجند در جمع مردم نمازگزار این شهرستان با اشاره به فتنه آبان ماه اظهار داشت: این فتنه را فتنه گران به پا کردند و به سرعت خاموش شد و دشمنان ما نا امید شدند.

وی با بیان اینکه این فتنه اولین و آخرین فتنه نیست بلکه دشمن در کمین است و ما باید هوشیار باشیم افزود: این فتنه لایه های ظاهری و لایه های باطنی داشت که در لایه ظاهری کربلایی مجسم پیش آمد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه هزاران میلیارد از سرمایه های مردم در این فتنه نابود شد بیان کرد: مردم باید هوشیار شوند، درست است ما اعتراض و گلایه از دولت، مجلس و مسئولان داریم اما باید مراقب باشیم میدان را به دست گرگ ها ندهیم.

مختاری با بیان اینکه گرگ هایی در خارج از کشور نشسته اند و چهل است هر جنایتی می کنند تا انقلاب را نابود کنند تصریح کرد: اما خوشبختانه ملت ایران با حضور در صحنه  تاکنون آنان را نابود کردند.

وی با بیان اینکه در برابر اینها صحنه افتخار آمیزی مشابه صحنه امام حسین و یارانشان پیش آمد خاطرنشان کرد: همچنین رهبر بزرگ انقلاب به موقع به میدان آمد و زمینه گسترش فتنه را از بین برد و به سرعت فتنه را خاموش کرد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه مقام رهبری به موقع به میدان آمد و مردم با سرعت صف خود را از اشرار جدا کردند یادآور شد: برای نخستین بار فتنه به این بزرگی در عرض ۴۸ ساعت خاموش شد و این نشان از اقتدار مردم و ولایت فقیه دارد.

مختاری به لایه های پنهان این فتنه اشاره کرد و اظهار داشت: مستکبران و آل سعود پشت صحنه از این فتنه گران حمایت می کردند و ما باید حواسمان باشد که اگر غفلت کنیم آنان به دنبال چپاول به کشور هستند و کشور به دست ضد انقلابان مزدور خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید   طرح استعماری ۲۰۳۰ چراغ خاموش درحال اجراست

وی خاطرنشان کرد: اگر همین نظام با همین کمبودهایی که دارد درست شود که شد در غیر این صورت کشور به دست دشمنان خواهد افتاد، زیرا به گفته امام(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند اظهار داشت: لایه دوم پنهانی این فتنه، مسائل فرهنگی، اجتماعی و حقاقی است که پشت صحنه بود یعنی ایرانیانی که حاضر هستند مزدوری کنند، این به دلیل ضعف فرهنگی، تربیتی، بیکاری، فقر اقتصادی و عدم توجه به مشکلات است که انسان های فقیر در این حوزه ها مورد سوء استفاده دشمن واقع می شوند.

مختاری با اشاره به اینکه در این راستا دولت، مجلس و نهادهای فرهنگی مسئول هستند و باید هواسشان را جمع کنند گفت: همچنین مسئولان باید به مسئله فرهنگ، بیکاری و اشتغال توجه کنند.

وی لایه دیگر این جریان را مسئولان عنوان  و تصریح کرد: ما منطق دولت را درک می کنیم و می دانیم منابع سوخت نامحدود است و باید مدیریت شود، اما چرا دولت و مجلس تاکنون خواب بودند و یک شبه بیدار شدند که باید سوخت مدیریت شود.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند افزود: رئیس جمهور که امروز به این نتیجه رسیده است که با سهمیه بندی بنزین  ۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی می کنیم طی سالیانه گذشته سرمایه های مردم را هدر داده است.

مختاری با بیان اینکه انتظار ما از دولت تدبیر و امید و مجلس هماهنگ با این دولت بیش از این بود اظهار داشت: دولت باید بگوید، چرا بعد از سال ها با لج و لجبازی سهمیه بندی دولت قبل را بر هم زدید درحالی که دولت قبل با همه شروط بنزین را سهمیه بندی کرد اما آب از آب تکان نخورد چون سنجیده عمل کرد، اما این دولت بنزین را یک شبه و ۵۰ درصد گران کرد و مردم را بسیار آزرده کرده است.

بیشتر بخوانید   22بهمن معجزه بزرگ الهی است / باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه هیهات من الذله را نشان دهیم

وی با تاکید بر اینکه دولت باید قبل از سهمیه بندی یک شبه، سنجیده و مردانه با مردم مشکلات را درمیان و یک هفته قبل مردم را آماده می کرد گفت: اعتراض و آشوب محکوم است اما ندانم کاری کردن، نپخته عمل کردن و دولت و مجلس خواب جای تذکر دارد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند خطاب به دولت بیان کرد: مردم برای اصلاح امور به شما رای دادند نه اینکه شما بگویید بنده صبح متوجه شدم بنزین گران شده است.

مختاری به انتخابات مجلس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: چرا تحت تاثیر دولت های بیگانه و فضای مجازی رای می دهیم، زیرا دشمن ما را در فضای مجازی و رسانه های بیگانه مدیریت و مسئولانی را برای ما انتخاب می کند بعد به گردن نظام می اندازد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید درست عمل کرده و درست رای بدهیم و مواظب باشیم که مجلسی ندانم کار و ضعیف انتخاب نکنیم که نداند دولت چه کاری انجام می دهد.

مختاری به مناسبتهای مهم هفته اشاره کرد و افزود: ۲۷ آذرماه شهادت شهید مفتح و آغاز هفته وحدت حوزه و دانشگاه است و آرمان شهید مفتح با دو بال علم و ایمان بود و بر اساس آیات نورانی قرآن و سیره اهل بیت این دوبال، دو بال اصلی رشد انسان است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه مشکل این جاست که کسانی که دارای علم هستند دچار هوا و هوس و تهاجم فرهنگی دشمن می شوند گفت: پیشرفت کشور محصول اتحاد نخبگان حوزوی و دانشگاهی است و دانشگاهیان نباید تحت تأثیر علم منهای دین قرار گیرند.

مختاری خاطرنشان کرد: اگر قرار است استقلال فرهنگی داشته باشیم باید استقلال اقتصادی داشته باشیم زیرا اگر از نظر علمی عقب باشیم نمی توانیم استقلال خود را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید   جای خالی زور و بازوی جوانان خراسان جنوبی برای احیای هنر هزار ساله نمدمالی

وی اظهار داشت: نخبگان حوزوی و دانشگاهی باید با هم متحد باشند تا کشور را به سمت پیشرفت سوق دهند.

عقلانیت منهای ثقلین انحراف ایجاد می کند

اوحدی، استاد دانشگاه نیز در مراسم سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان بیرجند نقش علم دینی در تعیین سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: حرکت و رسالت انبیاء در طول تاریخ برای منابع و منافع شخصی خود نیامدند بلکه آمدند تا عقلانیت بشر را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه انبیا راه توحید را به بشر نشان دادند افزود: انبیاء ناخدا و خلبان کشتی توحید هستند که بشر را از آماج دنیا نجات می دهند و از حقوق بشر دفاع کردند.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ما موظف به تکلیف هستیم بیان کرد: ما وظیفه داریم آنچه به ما از طرف انبیاء رسیده است در مسیر ثقلین گام برداریم و تدبر کنیم و روایاتی که از کلام قرآن صادر شده را مطالعه کنیم.

اوحدی با بیان اینکه اگر عقلانیت ما منهای ثقلین باشد احتمال انحراف بسیار زیاد است تصریح کرد: اگر به دنبال سبک زندگی درست هستیم باید در مسیر قرآن گام برداریم.

وی به بحث علم و دین اشاره  و خاطرنشان کرد: امروز در جهان مکتبی به نام اومانیزم در غرب تشکیل شده است که علم را با جهل دنبال می کند و علم در حاشیه دین می داند.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امروز در دنیای غرب هدف، انسان ماشینی ساختن است یادآور شد: امروز جهان برای قرض انسان نقشه دارد و مذهب را به عنوان سرگرمی معرفی می کنند.

اوحدی با تاکید بر اینکه امروز انسان مکانیکی باید به انسان توحیدی تبدیل شود اظهار داشت: زیرا دشمن به دنبال ایجاد انسان مکانیکی و ماشینی است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها