پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز پژوهش

استاندار خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت روز پژوهش گفت: «پژوهش محوری» پیش‌نیاز اجرای همه پروژه‌های مهم در استان است از این رو همواره بر «پیوست پژوهشی» تاکید دارم .

به گزارش “پیام خاوران” در پیام محمدصادق معتمدیان آمده است: توانمندشدن «نظام تحقیق و پژوهش»، عامل مهمی در تحقق توسعه پایدار خواهد بود.

این پیام می افزاید:نیک می دانید که توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی، بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت همراه نخواهد بود و «پژوهش» ، موتور محرکه پیشرفت و توسعه هر کشور محسوب می شود. علاوه بر این، توسعه ی پژوهش مبتنی بر گسترش «رویکرد پژوهش مدار» در ساختار آموزشی از سطح آموزش ابتدایی شروع شده و تا پایان تحصیلات دانشگاهی استمرار می یابد. بدیهی است که توسعه پایدار و همه جانبه به نحو قابل توجهی، در گرو گسترش کمی و کیفیِ فعالیت های پژوهش محور است.

طبعاً اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری دچار سکون و رکود شده و امور آموزشی از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود.

اینجانب «پژوهش محوری» را پیش نیاز اجرای همه پروژه های مهم در خراسان جنوبی دانسته و همواره بر «پیوست پژوهشی» تاکید نموده ام؛ چرا که باور دارم یکی از چالش های برنامه ریزی در کشور، فقدان مطالعه کافی و عدم پیش بینی آسیب ها در طرح ها و پروژه هاست. بنابراین توانمند شدن «نظام تحقیق و پژوهش» ، عامل مهمی در تحقق توسعه ی پایدار خواهد بود.

۲۵ آذر که به عنوان «روز پژوهش» نامگذاری شده، فرصتی برای ارج نهادن به مقام شامخ محققان و پژوهشگرانِ خستگی ناپذیر کشور سربلندمان ایران است. عنایات خاص مقام معظم رهبری و تاکید بر مقوله پژوهش در پیشبرد امور و رهنمودهای ارزشمند ایشان، چراغی فراروی سیاست گذاران حوزه پژوهش و فناوری است.

بیشتر بخوانید   آغاز اجرای مرحله اول طرح سراسری واکسیناسیون فلج اطفال

به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، تجاری سازی علم و تولید ثروت از یافته های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت و همچنین تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری، از تکالیف مهم پژوهشگران دستگاه های پژوهشی و فناوری محسوب می گردد.

اینجانب ضمن گراميداشت و تبریک اين روز به همه دانش پژوهان، پژوهشگران، نوآوران، دانش آموزان، دانشجویان، اساتيد و فرهیختگان استان خراسان جنوبی، بر خود لازم مي دانم از خدمات علمی و پژوهشی اين عزيزان قدردانی نمایم.

امید آن دارم که با تلاش و همت همه تلاشگران عرصه دانش و پژوهش، شاهد موفقیت های چشمگیری در توسعه علمی استان خراسان جنوبی و رساندن کشورمان به اوج افتخار و فتح قله های علمی در جهان باشیم.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها