نخستین مرکز جامع تحکیم خانواده خراسان جنوبی افتتاح شد

 نخستین مرکز جامع تحکیم خانواده خراسان جنوبی روز چهارشنبه با حضور مدیرعامل بنیاد ملی خانواده در بیرجند راه‌اندازی شد.

به گزارش” پیام خاوران “مدیرعامل بنیاد ملی خانواده در این آیین گفت: مرکز جامع تحکیم خانواده تاکنون بسیار موفق عمل کرده است چون از توان مشاوران و اساتید بهره‌مند می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رضا رویت با بیان اینکه فعالیت این مرکز نیاز به حمایت ویژه مسؤولان دستگاه‌های حاکمیتی دارد افزود: امید است مرکز خراسان جنوبی نیز مانند سایر مراکز کشور که سبب کاهش طلاق و افزایش ازدواج بوده است به نتایج مطلوبی دست یابد.

 

وی بیان کرد: وضعیت خانواده در استان مرزی خراسان جنوبی به نسبت سایر استان‌ها مطلوب است اما کماکان نیاز به کار و مدیریت دارد.

 

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده ادامه داد: موضوع فرزندآوری نسبت به سال‌های گذشته مقداری کاهش یافته است که در این زمینه با فعالیت مرکز جامع تحکیم خانواده شاهد افزایش فرزندآوری نیز خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: هم‌افزایی و هم‌بستگی بین مجموعه‌های مردمی، عناصر فعال حوزه خانواده و مجموعه حاکمیتی سبب رونق و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام رویت یادآور شد: در حال حاضر مجموعه و نهادهای مردمی در سطح کشور بسیار گسترده، فعال و اثربخش هستند به ویژه اکنون که تمام تلاش دستگاه‌های حاکمیتی نیز بر تحکیم بنیان خانواده است.

 

وی از فعالیت ۱۵ مرکز تحکیم بنیان خانواده در کشور خبر داد و گفت: از جمله وظایف این مراکز پشتیبانی از مراکز و نهادهای مردمی فعال در حوزه خانواده از قبیل هیات و مساجد تا سطح‌های وسیع‌تر است.

 

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده با بیان اینکه مرکز تحکیم بنیان خانواده در همه استان‌های کشور راه‌اندازی خواهد شد افزود: عموم فعالیت‌های این مراکز در سه حوزه آموزش خانواده به ویژه زوج‌های جوان، خدمات مشاوره‌ای و اعطای تسهیلات به زوج‌های جوان در بدو ازدواج برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید   پیام خاوران؛ اندیشه ای نو در عرصه رسانه خراسان جنوبی

 

مدیر مرکز جامع تحکیم خانواده خراسان جنوبی هم گفت: در ۶ ماه آینده ۱۰۰ سری جهیزیه با مشارکت مردم و خیرین تامین و در اختیار زوج‌های جوان قرار خواهد گرفت.

 

زاهد زرگر افزود: مرکز رسانه‌ای جامع خانواده نیز دو هفته آینده برای نخستین بار در این مرکز راه‌اندازی خواهد شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها