۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: سه تن و ۶۰۰ کیلوگرم انوع مواد مخدر با تلاش ماموران پلیس استان در یک هفته اخیر کشف و ضبط شد.

به گزارش “پیام خاوران”سردار مجید شجاع روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان کشفیات در ۲۱ عملیات جداگانه و مبارزه بی‌امان جان برکفان نیروی انتظامی با قاچاقچیان و سوداگران مرگ به دست آمده است.

 

وی اظهار داشت: مهمترین این کشفیات ۲ تن و ۱۸۳ کیلوگرم تریاک، شیشه و هروئین بوده که ۲۴ ساعت گذشته در محدوده کویر طبس با رصد عملیاتی و همکاری پلیس سمنان انجام شد.

 

وی گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان طبس با دریافت اطلاعاتی مبنی بر حمل و جا به جایی مواد مخدر در محورهای کویری این شهرستان، اقدامات اطلاعاتی و تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ آغاز کردند.

 

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان کرد: در اطلاعات به دست آمده از سوی پلیس مشخص شد، سوداگران مرگ درصدد هستند محموله مواد مخدر را که از مرزهای شرقی وارد کشور شده، به شهرهای مرکزی کشور منتقل کنند بر همین اساس محورهای فرعی و کویری استان از سوی تیم‌های عملیاتی ویژه مبارزه با مواد مخدر استان به صورت نامحسوس تحت رصد قرار گرفت.

 

وی به همکاری پلیس استان سمنان در این عملیات اشاره کرد و افزود: ماموران در محور کویری “طبس – خور بیابانک” خودرو وانت کیا حامل مواد مخدر را شناسایی و طی عملیات ضربتی خودرو را متوقف کردند.

 

سردار شجاع گفت: در بازرسی از خودرو توقیفی ۲ تن و ۵۰ کیلوگرم تریاک، ۱۱۶ کیلوگرم شیشه، چهار کیلو و ۹۰۰ گرم هروئین و مقادیر دیگری مواد مخدر کشف و راننده آن نیز دستگیر شد.

 

وی ادامه داد: همچنین روز گذشته طی ۶ عملیات جداگانه بیش از ۶۲۲ کیلوگرم تریاک کشف، هشت قاچاقچی دستگیر و ۶ خودرو نیز توقیف شد.

بیشتر بخوانید   تنور داغ هزینه‌های تولید نان در خراسان جنوبی| استفاده از کارتخوان هوشمند الزامی شد

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تمامی مواد کشف شده از استان‌های جنوب شرق وارد خراسان جنوبی شده است گفت: نکته قابل توجهی این است که مواد مخدر از هیچ کدام مرزهای استان وارد نشده است.

 

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۶ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۱ درصد افزایش داشته است.

 

شجاع اظهار داشت: در این مدت یک هزار دستگاه خودرو توقیف و به مقام قضایی معرفی شد که میزان دستگیرشدگان و کشفیات شیشه افزایش داشته است.

 

وی گفت: بیش از ۵۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان مورد ضربه قرار گرفتند که پرونده‌هایشان به مقام قضایی ارسال شده است.

 

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: از نظر میزان کشفیات در سطح کشور جزو چهار یا پنج استان برتر هستیم.

 

وی افزود: عمده مواد کشف شده در خراسان جنوبی عبوری و ترانزیتی بوده که همکاری و حمایت مردم در کشف آنها کمک زیادی به پلیس کرده است و کماکان نیازمند همفکری و مساعدت مردم هستیم.

 

سردار شجاع همچنین بر مراقبت و حفاظت از جوانان در معرض اعتیاد و مواد مخدر تاکید کرد و افزود: خانواده‌ها باید از فرزندان خود مراقبت ویژه داشته باشند و هرگونه تغییرات فیزیکی بدن آنها را رصد کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری و درمان اعتیاد گفت: علیرغم اینکه استان مرزی در همسایگی کشور بی‌ثبات افغانستان هستیم و با استان‌های جنوبی مرز گسترده داریم اما امنیت قابل قبول در استان حاکم بوده که مردم متولی آن هستند.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی درحوزه پاکیزگی و حفاظت از محیط زیست پیشگام است

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در برخی شاخص‌ها مثل سرقت هنوز جای کار است که البته در حوزه پیشگیری با ملاحظه و توجه می‌توان مقابله کرد اما در سایر حوزه‌ها، امنیت استان قابل قبول است.

 

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس منحصر به حوزه مواد مخدر نیست اظهار داشت: با رصد اطلاعاتی پلیس در روزهای اخیر ۲ شرکت کاغذی (صوری) که از ارز دولتی سوء استفاده کرده بودند، در استان کشف شدند.

 

خراسان جنوبی با افغانستان و ۶ استان کشور همجوار است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها